Wiecie o tym, że słowo mobilny wywodzi się z łacińskiego mobilis, czyli ruchomy. Marketing mobilny jest więc związany z tymi nośnikami, które w jakiś sposób są ruchome, nie przywiązane do jednego miejsca. Marketing mobilny odnosi się do dwóch typów reklamy. Pierwszy z nich dotyczy reklamy np. jeżdżących billboardów lub samochodów emitujących przez megafon reklamę. Drugi typ dotyczy reklamy w nowoczesnych urządzeniach mobilnych np. telefony komórkowe.
Zastanawiacie się gdzie najbardziej upowszechnił się marketing mobilny? Okazuje się, że w Europie i Azji.
Pierwsze reklamy na telefony komórkowe dotyczyły czasowych obniżek na doładowania do telefonu lub atrakcyjnych warunków dla osób przedłużających umowę u danego operatora - pamiętacie? Do tej pory otrzymujemy sms reklamowe od wróżek i informacje z ofertami od operatorów.
Źródło: http://planeria.pl/
Pierwsza zarejestrowana kampania mobilnego marketingu miała miejsce w 2002 roku, a od 2010 roku powstał wielki bum na tego typu reklamy.
Zastanawiacie się jakie zalety ma mobilny marketing:
- spersonalizowany przekaz,
- natychmiastowe dotarcie do grupy docelowej, która stale się powiększa,
- elastyczną interakcję z odbiorcą i możliwości zwrotne (reakcja adresata), które nie są wykorzystywane w innych typach reklamy,
- wysoki poziom skuteczności, pozytywny odbiór przez grupy docelowe,
- budowę bazy konsumentów,
- budowę świadomości marki jako innowacyjnej.
A czy Wasza firma korzysta z reklamy mobilnej? Być może już pora zacząć, pamiętajcie im dłużej zwlekacie tym więcej czasu konkurencja ma na przejęcie Waszych klientów. Wyślijcie zapytanie do nas i przekonajcie się, że wcale nie jest to takie drogie ;-)
Źródło: www.e-prom.com.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz