Translate

Czy allegro to dobra inwestycja?

Wiele osób które interesowały się już sprzedażą na allegro widzą o tym, że Allegro wcale nie jest tanie. Koszty wystawienia aukcji co prawdą są małe i wynoszą w granicach 0,20 zł ale prowizja sięga aż 6% co w większości przypadków jest o wiele za wysoką ceną szczególnie dla małych sprzedawców, gdzie konkurencja schodzi dość mocno z ceny. Czy w takim przypadku warto inwestować w ten kanał sprzedaży?

Ci którzy śledzą naszego bloga na bieżąco już częściowo uzyskali na to odpowiedź pod kątem pozycjonowania na przeciw allegro. Dziś odpowiedź do małych sprzedawców którzy chcą zacząć przygodę z handlem w internecie. Dla takich sprzedawców na osiągniecie jakiejkolwiek sprzedaży na początku allegro jest można powiedzieć najlepszym narzędziem ale ze względu na wysokie koszty prowizji mało opłacalnym. Dlatego warto usiąść przy tym i dokładnie obliczyć koszty oraz dochód który możemy otrzymać aby wyjść na zero. Jeżeli nie mamy na to czasu możemy analizę zlecić odpowiedniej Agencji Marketingowej która sprawdzi dla nas opłacalność allegro oraz w przypadku gdy możemy nie osiągnąć zakładanego celu podpowie nam co dodatkowo zrobić. W większości przypadku samo wystawienia aukcji nie jest gwarancją sukcesu, a wręcz żadnym sukcesem. Nasza oferta zniknie wśród tysiąca ofert jak nowa strona w Google. Tylko umiejętne i poprawne zrobienie tego przyniesie nam korzyści.



Jeżeli dalej upieracie się na tym, że chcecie być na allegro warto zacząć od

  1. Wynegocjowania lepszych rabatów u dostawców lub poszukania nowych
  2. Przygotowania listy produktów sprzedających się na allegro u konkurencji
  3. Zamówienie odpowiedniego szablonu graficznego
  4. Wynegocjowanie dobry cen na wysyłki lub skorzystanie z serwisów pośredniczących jak sendit.pl
  5. Przygotowanie aukcji lub zlecenie to firmie marketingowej
Po tych czynnościach potrzeba około 30 dni na rozpoczęcie sprzedaży. Po tych 30 dniach będziemy wiedzieli czy produkty się przyjęły, jaka jest reakcja konkurencji oraz czy warto dalej korzystać z tej formy sprzedaży.

Pamiętajmy także o mediach społecznościowych (marketing szeptany). Poprzez odpowiednie prowadzenie Fanpage możemy spokojnie osiągnąć nasze cele. Chcesz wiedzieć jak my to robimy? Zadzwoń do nas.

Źródło: e-prom.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz