Translate

czwartek, 21 kwietnia 2016

Think different czyli trochę historii o największej historii Apple

Apple nie do końca zachwyca swoimi produktami, nie są to najnowsze wyświetlacze AMOLED, techniki biometryczne dopiero zaczęto wdrażać od wersji iPhone 5 choć wszystko było wcześniej u konkurencji, a jednak pomimo wygórowanej ceny każdy chce mieć produkty marki Apple. Dzisiaj odpowiemy sobie na pytanie dlaczego.

Mało osób wie o tym że jedna z największych i najbardziej znanych kampanii reklamowych Apple "Think Different" jest błędem gramatycznym w języku angielskim. Poprawnie napisane to hasło powinno brzmieć "Think differently". Jak z błędem gramatycznym można odnieść taki sukces i to 19 lat temu? Okazuje się, że to słowo o wiele łatwiej jest wypowiedzieć i zostaje w pamięci, choć jest błędem, było to duże ryzyko po stronie Apple ale się opłaciło. Dzisiaj w naszym kraju, choć nie z błędem kampanię prowadzi Plus "Brawo ja, brawo ty". Zostaje w pamięci prawda? 
Wracając do Apple . Sukcesem nie było samo hasło ale szereg plakatów znanych osób na świecie z tym napisem. Uzmysławia to, że oni "Myślą inaczej" i dla takich ludzi stworzone są produkty Apple. Skoro oni to dlaczego nie ja? Takim oto sposobem zaczęły sprzedawać się komputery marki Apple. Kampania była sukcesem i sprzedaż ruszyła choć dziś Apple nie dominuje na rynku komputerów osobistych a odtwarzaczy, smartfonów i tabletów. Ta kampania była kluczem do powstania tych produktów i każdemu słowo "Myśl inaczej" będzie się już kojarzyć z Apple i ich produktami. Warto tutaj zaznaczyć, że ta kampania to jeden wielki wstęp do roku 2000 i sukcesów. Dlaczego o tym pisze? Często kampanię tworzone przez agencje marketingowe nie mają bezpośredniego odzewu w sprzedaży, ale to nie znaczy, że mamy z takiej agencji rezygnować. Warto przed rozpoczęciem poznać plany tej kampanii być może jest to dokładnie ten sam plan jak miało Apple w roku 1997 i za chwile nastąpi rok 2001 a z nim konkretna sprzedaż, która w przypadku tej firmy odniosła się w kwotach kilku miliardów dolarów.



Chcecie więcej wiedzieć na temat kampanii "Think Different" dajcie nam znać, temat jest dla nas jak rzeka, a to tylko wstęp. Lajkujcie nasz post, piszcie komentarze,a pojawi się dokładna historia krok po kroku.

Źródło: e-prom.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz