Translate

czwartek, 28 kwietnia 2016

Remarketing czy jest i dlaczego warto korzystać

Zastanawiacie się czym jest remarketing? Jest to cudowne narzędzie stworzone przez Google aby przyciągnąć naszego klienta z powrotem do nas. Na jakiej zasadzie działa. W bardzo prosty sposób, który opiszemy na przykładzie.

Jan Kowalski pragnie kupić nowego laptopa, ale jest to bardzo specyficzny sprzęt i chce się skonsultować. Pomijamy tutaj fakt allegro bo dotyczy on produktów masowych, niska cena duża ilość sztuk. Jan zaczyna od wpisania w google słowa kluczowego "laptopy do pracy" i przeszukuje sklep internetowy jeden drugi oraz trzeci. W każdym z nim znalazł produkt idealny dla siebie ale nie jest jeszcze pewny i musi wyjść właśnie. 

Jan wraca wieczorem i stwierdził, że ma jeszcze trochę czasu i poszuka może znajdzie lepszą ofertę w innych sklepach, ale za nim to zrobi warto poczytać wiadomości z regionu lub poszukać opinii na forum, być może ktoś ostatnio też szukał takiego laptopa jak on. W tym momencie okazuje się, że sklep numer 2 ma podpięty remarketing i nagle Jan podczas przeglądania forum widzi reklamę swojego laptopa z informacją, że jeżeli zrobi zamówienie dziś otrzyma darmową wysyłkę. Oczywiście nasz bohater pominął ten fakt i szuka dalej ofert w innych sklepach internetowych i wrócił na jeden z portali tematycznych i ta sama reklama znowu mu się wyświetliła tym razem oferując 5% i darmową dostawę. W tym momencie Jana to zaciekawiło, wiec kliknął w reklamę sprawdził jeszcze raz parametry i zrobił zakup. 

W tym momencie sprzedawca zapłacić kilkanaście groszy za to, że Jan kliknął na reklamę co sprawiło, że zakup się odbył.



Tak właśnie działa remarketing. Docieramy do potencjalnych klientów którzy już wcześniej u nas byli.

Zastanawiacie się dlaczego Jan zrezygnował z konsultacji? Na forach internetowych jest pełno opinii na dany produkt niektóre pozytywne, niektóre negatywne. Jan widocznie nie znalazł tych negatywnych, ponieważ jeżeli by one były to na pewno zrezygnowałby z zakupu i sprzedawca by nie był w stanie go przekonać go tego.

Jeżeli chcecie mieć klientów i zyski ze sprzedaży to zamiast płacić słono za każde kliknięcie warto przeznaczyć więcej na pozycjonowanie standardowe, które zwiększy ruch a kwotę kliknięć na remarketing.

Źrodło: e-prom.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz