Translate

środa, 2 marca 2016

Dlaczego nie wierzymy w marketing internetowy?

Jeżeli prowadzimy biznes od kilkunastu lat to trudno jest nam uwierzyć w potęgę marketingu internetowego szczególnie Facebooka. Widzimy osoby, które to lubią, które lubią nasz fanpage, oraz kto komentuje nasze posty. Jaki to ma wpływ na naszą sprzedaż. Czy przy zaprzestaniu ta sprzedaż spadnie?

Aby się o tym przekonać trzeba było by przeprowadzić test polegający an rezygnacji z facebooka na miesiąc. Dużo takich sytuacji już widzieliśmy, niestety wszystkie kończyły się tak samo spadkiem sprzedaży, narzekaniem klientów, że zostali tak potraktowani, że nie otrzymują informacji. Jednym słowem to tak jakby nagle wylecieć z pierwszej strony w Google, a to wszystko przez to, że nie do końca wierzymy w internet i jego potęgę.



Aby dobrze był prowadzony fanpage twojej firmy i nie było przypadku jak powyżej warto zastosować się do kilku ważnych cech przy wyborze firmy.

1. Firma powinna zajmować się tym więcej niż 2 lata, im dłużej tym lepiej. Tak na prawdę jeżeli firma ma krótszy staż i prowadzi kilka fanpage to i tak w większości jest to stadium przypadków. Zrozumienie wymaga czasu i eksperymentów, dlatego warto jest czasami zapłacić więcej za usługi, a mieć je na wysokim poziomie.

2. Infografika. Wszyscy zwracamy uwagę na zdjęcia, chętniej się im przyglądamy, a tekstu najczęściej nie chce się nam czytać. Dobry post to nie tylko tekst, ale także grafika nie ta z google, ale przygotowana specjalnie pod post. W większości infografika powoduje, że klient wchodzi na nasz fanpage. Grafika jest tutaj nadrzędna, dlatego sprawdzajmy czy firma tworzy do każdego postu infografiki.

3. Poprośmy o podłączenie narzędzi analitycznych do weryfikacji działań w mediach społecznościowych. Zazwyczaj jest to w pakiecie, ale nie wszyscy o tym mówią i chcą zrobić. Dlatego przypomnijmy się. Wtedy będziemy mieć pewność, że te działania przynoszą sukces mierzalny.

Na koniec ważna rzecz. Nie skupiajmy się tylko i wyłącznie na facebooku. Portali społecznościowych jest wiele i każdy z nich cechuje się innym targetem. Tych klientów których nie złapiemy na Facebooku dotrzemy do nich na Twitterze, Google+, Reddit itd.

Źródło: e-prom.com.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz