Translate

Hashtag - co to jest ? Jak używać ? Po co używać?

W dobie mediów społecznościowych zabiegi zwiększania zasięgu są bardzo często spotykane, tak samo często słyszymy o #hashtagach, ale co to w ogóle jest i po co ich używamy?




  • Jesteś zawodowcem, ninją internetu
  • Jesteś maniakiem wstawiania #hashtagów przed każdym słowem bo wszyscy tak robią? 
  • Nie wiesz co to jest ale wiesz, że potocznie nazywany jest płotkiem?
Jeśli odpowiedź na którekolwiek z powyższych pytań brzmi "tak" koniecznie przeczytaj ten artykuł ;)

Co to jest HASZTAG ?
Hasztag jest pojedynczym słowem lub wyrażeniem bez spacji poprzedzonym symbolem #. Po raz pierwszy został użyty na portalu Twitter w 2009 roku. Nazwa powstała z połączenia dwóch angielskich wyrazów – hash, czyli kratka, oraz tag, czyli znacznik.
Obecnie hashtag jest narzędziem pozwalającym na dotarcie do jak największej ilości odbiorców. Stosowany jest przez osoby prywatne, ale także przez firmy które są zwiększyć swoją grupę docelową. Hashtag ma zdefiniować nasz wpis aby mógł być z łatwością odnaleziony przez innych użytkowników.

Jak budować #hashtag?
Aby nasz #hash był efektywny musimy pamiętać o kilku zasadach. Dzięki nim będzie on spełniać swoje zadanie, a nasz post będzie łatwo odnajdywany pod różnymi hasłami.

  • Unikalność, łatwość zapamiętania, spójność z treścią - to 3 główne zasady aby Twój # był dobrze zbudowany.
  • Buduj go z jednego lub kilku wyrazów ALE nigdy nie rozdzielaj spójnikami ani przymiotnikami - #taki #nie #jest efektywny! Buduj # w następujący sposób #RekamawInternecie, wystrzegaj się: #reklama #w #internecie ( takie hashtagi stosują osoby nieznające się w tym temacie, które chcą być modne bo ich znajomi tak robią ...) 
  • Wystrzegaj się wyrazów których używają wszyscy np. #restauracja #kino #sklep - takie hashe nie mają sensu. Nie łącz także całych zdań w hashtag.
  • Jeśli masz zamiar wprowadzić nowy hashtag zestaw go z tymi, które już są znane!
  • Używaj #hashtagów lokalnie np. #SocialMediaMalopolska - dzięki temu będziesz łatwy do odnalezienia przez użytkowników internetu.
Hashtagi na Facebook'u



Nie od dziś wiadome jest, że niektóre portale lubią #hashtagi bardziej inne mniej. Facebook nigdy za nimi nie przepadał. Jego kod jest skonstruowany w taki sposób aby stosowanie #hashtagów łączyło konkretne profile, a nie to ma się w przypadku innych portali - budowało anonimową społeczność. Według badań za duża ilość hashtagów na Facebook'u może ograniczyć zasięg posta nawet 4-krotnie! Nawet sam Facebook przyznaje się, że "Gdy klikniesz znacznik #, zobaczysz kanał z postami zawierającymi ten znacznik. W górnej części strony zobaczysz także powiązane znaczniki #." ALE "Zobaczysz wyłącznie posty, które zostały Ci udostępnione." Dlatego w przypadku portalu Facebook używaj #hashtagów jedynie w postach odnoszących się wzajemnie do siebie, publikując kilka postów o tej samej tematyce.



Źródło: www.e-prom.com.pl, www.facebook.pl, www.blog.sumall.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz