Translate

piątek, 10 lipca 2015

Vademecum marketera - o czym pamiętać przy tworzeniu strategii!

Dziś zastanowimy się nad zasadami efektywnego marketingu. Biorąc pod uwagę ewolucję marketingu i jego rozrost trudno jest w kilku słowach stworzyć "vademecum" marketera. Jednak pewne zasady są niezmienne i dotyczą każdej części marketingu czy to jest social media marketing czy marketing tradycyjny.

 


Czym się różni podejście do marketingu dawne i obecne? Kilka lat temu specjaliści ds. marketingu i przedsiębiorcy trzymali się ściśle określonych zasad lecz obecnie postęp wymusza wręcz odchodzenie od reguł i zachęca do bycia innowacyjnym i kreatywnym. W tym wszystkim często zapomina się o podstawach bez których żadna kampania marketingowa nie może osiągnąć sukcesu.


O czym trzeba pamiętać?


  • Zidentyfikuj grupę docelową - pierwsze i chyba najważniejsze, można powiedzieć przykazanie - poznaj swoich klientów ( dawniej mówiono, że kluczem do wygrania wojny jest znajomość przeciwnika). Musisz rozumieć potrzeby swoich potencjalnych klientów, stworzyć rozwiązania, które pozwolą Ci do nich dotrzeć oraz wykreują popyt ( jak wiadomo za popytem ciągnie się podaż ;) ). Odpowiednia segmentacja rynku daje możliwość jak najlepszego dopasowania oferty.

  • Oferta - Jedno słowo, a takie ważne. Jak już wspominaliśmy wcześniej oferta musi być wręcz szyta na miarę. Tylko w ten sposób będziemy zdolni sprzedawać, osiągać cele i zagwarantujemy sobie widoczne rezultaty. Oferta = klucz do sukcesu!

  • Pretest - Nim przeprowadzisz kampanie upewnij się, że jest ona prawidłowo przygotowana. Zrób badania, nawet najprostsze - możesz je przeprowadzić na rodzinie lub znajomych. Taka symulacja dostarczy Ci ogromnej wiedzy na temat błędów i elementów, które nadają się do poprawy, a tym samym pozwoli uchronić Cię od wydatków.

  • Przekaz - Na ten temat można mówić na prawdę bardzo dużo. Wszystkim zainteresowanym polecam poczytać o content marketingu.

  • Wartość emocjonalna - Stwórz ją! Dzięki temu, Twoi klienci będą do Ciebie wracać, a produkty sprzedawane przez Ciebie będą czymś więcej niż zwykłymi rzeczami. Buduj relacje z klientami i nie pozwól aby czuli, że o nich nie dbasz.

  • Wieloramowość - W obecnych czasach sam marketing tradycyjny nie wystarczy, tak samo jak sam marketing internetowy. Dlatego łącz swoje działania, twórz i rozwijaj się. Nie możesz polegać tylko na jednej formie marketingu - próbuj wszystkiego.

  • Doświadczenie - Nic nie zastąpi doświadczenia. Dlatego nim zaczniesz budować strategię marketingową dobrze się zastanów bo: albo poświęcisz bardzo dużo czasu (co może się okazać nie opłacalne - czas to pieniądz) na szkolenie się, albo Twoja kampania nigdy nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Więc może lepiej zatrudnić specjalistów i dzięki nim stać się silniejszym i osiągać sukcesy.



Zachęcamy do kontaktu, my stworzymy kampanię, która okaże się sukcesem:
tel. 792 817 241
biuro@e-prom.com.pl
 


Źródło: www.e-prom.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz