Translate

piątek, 24 lipca 2015

Pozycjonowanie - czym się różni SEO od SEM?

Dużo mówi się o pozycjonowaniu stron i sklepów www w internecie. Pojęciu pozycjonowania z reguły towarzyszą dwa skróty - SEO i SEM. Co one oznaczają i co wchodzi w skład każdego z nich? 




SEO i SEM łączy się, a mówiąc dokładniej SEO jest elementem pozycjonowania SEM. Ale wróćmy do znaczenia skrótów - SEM jest to Search Engine Marketing czyli pozycjonowanie wyników w wyszukiwarkach, natomiast SEO oznacza Search Engine Optimization czyli proces optymalizacji strony/sklepu służący do poprawy ilości oraz jakości ruchu.

Co warto wiedzieć na temat SEO i SEM?

SEO jest długotrwałym procesem - jeśli ktoś próbuje Ci wmówić, że zrobi efektywne pozycjonowanie SEO w kilka dni to wciska Ci "kit"

SEO nie ogranicza się jedynie do zwiększenia ilości ruchu, ono działa także na jakość! W obecnych czasach nie liczy się ilość, liczy się jakość. Podobnie jak marketingu społecznościowym, nie łudźmy się, że tysiące lajków kupionych na allegro poprawią rozpoznawalność naszej marki, a co za tym idzie sprzedaż, tylko lajki od prawdziwych użytkowników, co więcej od określonej grupy (targetu do którego chcemy trafić) będą dla nas ważne i efektywne.

SEO powinno się koncentrować na wielu wyszukiwarkach, w tym także wyszukiwarkach grafiki, lokalizacji itp.

SEM nie oznacza PPC! Wiele osób i firm utożsamia Pay Per Click z SEM - robi to błędnie! PPC jest tylko jednym z narzędzi SEM!  

Podsumowując ;P


Jeśli chcesz poprawić ilość i jakość ruchu które generuje Twoja pozycjonowana witryna w wyszukiwarkach internetowych - wybierz SEO, natomiast jeśli chcesz wypozycjonować wysokie wyniki w wyszukiwarkach ( np. chcesz aby Twoja strona pojawiała się na w TOP 3 w Google pod danymi słowami kluczowymi) wybierz SEM! 

Jeśli chcesz pozycjonować swoją stronę skontaktuj się:
tel. 792 817 241
biuro@e-prom.com.pl

Źródło: www.e-prom.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz