Translate

piątek, 30 czerwca 2017

Poradnik marketingowca czyli jakich narzędzi użyć aby określić grupę docelową

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że im lepiej skategoryzujemy naszą grupę docelową oraz jej potrzeby i zainteresowani tym lepiej będziemy w stanie prowadzić działania marketingowe. W dzisiejszym wpisie postaramy się wam przedstawić kilka narzędzi, które okażą się bardzo pomocne w tym celu.
Na sam początek chyba najpopularniejsze z narzędzi tego typu czyli Google Adwords Planner. To bezpłatne narzędzie służy zasadniczo do planowania kampanii marketingowych. Można je jednak wykorzystać w nieco innym celu, a mianowicie jako źródło stron które są odwiedzane przez Twoich klientów. Google Adwords Planner to również niezrównana skarbnica wiedzy na temat klientów oraz serwisów które są przez nich odwiedzane. Jest to bardzo pomocne nawet osobom które znakomicie znają daną branżę ponieważ pozwoli to bezbłędnie określić najpopularniejsze z serwisów tematycznych.

Kolejnym przydatnym urządzeniem jest Facebook Audience Insights czyli pewne niepozorne narzędzie które zostało ukryte w menedżerze reklam tego serwisu.
Co zatem umożliwia FAI ? Otóż pozwoli nam na sprawdzenie zainteresowań dowolnej grupy docelowej. Jesteś więc w stanie pozyskać informacje na temat wszystkich użytkowników tego medium.
Wystarczy określić demografię oraz zainteresowania a narzędzie Facebooka poda nam jak na talerzu ulubione strony potencjalnych klientów. Jak można to przełożyć na nasz marketingowy sukces? Otóż bardzo prosto. Wystarczy podglądnąć w jaki sposób prowadzą one komunikację z klientem oraz z jakiej oprawy graficznej korzystają aby mieć znakomity wzór do naśladowania. Jeżeli kopiować - to tylko od najlepszych!

Jednym z kolejnych narzędzi na które warto zwrócić uwagę to keyword.io. Jeżeli zastanawiasz się co wpisują w wyszukiwarkę osoby które szukają produktów bardzo zbliżonych tych z twojej oferty to właśnie to narzędzie będzie idealne dla ciebie. Tak skompletowane słowa kluczowe można później dodatkowo wykorzystać do content marketingu jak i do kampanii Adwords.
Na sam koniec zostawiliśmy Buzzsumo czyli serwis który podpowie nam jakie treści lubią aktualnie internauci. Wystarczy zatem wprowadzić słowa kluczowe związane z daną tematyką czy też branżą a narzędzie to wy listuje nam najpopularniejsze wpisy na różnego rodzaju blogach czy serwisach wideo jak Youtube.

Źródło - opracowanie własne e-prom.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz