Translate

piątek, 2 czerwca 2017

Krótki poradnik marketingowca czyli jak zdobywać skutecznie leady?

Z całą pewnością część z was zastanawiała się dlaczego e-mail marketing jest tak często stosowany i przynosi tak pozytywne efekt. Wszystko dlatego iż jest on już z założenia stworzony jako narzędzie do pozyskiwania tak zwanych leadów.


E-mail marketing umożliwia stworzenie dwuetapowego procesu wyrażania zgody, tak więc mamy tutaj pewność, że do naszego newslettera zapisane będą osoby naprawdę zainteresowane prezentowaną przez nas usługą lub towarem oraz pozwoli na segregację potencjalnych klientów pod pewnymi względami co w konsekwencji umożliwi precyzyjne formułowanie przyszłych wiadomości do nich.

Widzimy zatem, że w e-mail marketingu drzemie olbrzymi potencjał trzeba jednak wiedzieć jak go uwolnić. Dlatego też przedstawimy kilka porad, które sprawią, że twoja kampania mailingowa będzie zawsze przynosić odpowiednie rezultaty.

Na samym początku należy skupić się na utworzeniu profilu osób które mogły by być naszymi idealnymi klientami. Musimy więc odpowiedzieć na kilka niezbędnych pytań takich jak: kim w ogóle jest nasz idealny klient? czy to mężczyzna czy też raczej kobieta? ile ma lat oraz gdzie mieszka i czym się zajmuje?
Warto również zadać nieco bardziej szczegółowe pytania jak to na kim się wzoruje czy też czego się obawia i do jakich celów dąży?

Kiedy będziecie mieli już gotowy profil osobowy będziecie w stanie znaleźć odpowiednie osoby czyli waszych przyszłych klientów. Jeżeli twoimi potencjalnymi klientami są osoby często korzystające z mediów społecznościowych to właśnie tam zacznij ich pozyskiwanie. Zainwestuj w reklamę w wyszukiwarce aby przekierować klientów na swoją stronę landing page gdzie wypełnią oni formularz rejestracji do newslettera.

Warto także rozważyć dodanie czegoś ,,ekstra" dla potencjalnych subskrybentów. Może to być na przykład specjalny kupon rabatowy, dostęp czasowy do płatnych treści, poradnik, voucher czy też na przykład darmowy bilet wstępu na jakieś wydarzenie kulturalne. Ważne aby klient poczuł się wyjątkowy i doceniony - pozwoli to od razu umocnić relację między wami.

E-mail marketing to jednak nie jedynie źródło pozyskiwania leadów. Istnieją też inne sposoby. Wspomnimy tutaj o takich jak reklamy na Facebooku czy też konkursy w social media, gdzie nagrodą będzie kupon zniżkowy na zakupy w twoim sklepie.

Źródło - opracowanie własne e-prom.com.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz