Translate

piątek, 9 czerwca 2017

Znaczenie i rola kolorów w reklamie oraz marketingu

W internecie tak jak i w życiu wygląd ma znaczenie. Zwłaszcza jeżeli mówimy o stronach i sklepach internetowych oraz marketingu. Zajmiemy się dzisiaj zatem omówieniem znaczenia pewnych kolorów w procesie decyzyjnym jakim jest kupowanie.


Gdy zastanawiasz się nad zakupem danego produktu co będzie dla Ciebie najistotniejsze? Cena? Parametry? A może jednak wygląd i estetyka. Jesteśmy przekonani, że nie kupiłbyś nawet najbardziej zaawansowanego technicznie laptopa jeżeli wyglądałby on jak wielka, brzydka bryła plastiku.
Nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy ale w naszym procesie decyzyjnym dotyczącym kupna estetyka i kolor odgrywa ogromną rolę. Mogą to potwierdzić najnowsze badania, według których blisko połowa klientów dyktuje zakup produktu jego kolorem. Kto w końcu nie chciałby mieć złotego MacBook'a?

Kolor jest jednak nie tylko istotny jeżeli mówimy o samym produkcie ale również w kontekście strony na której możemy go zakupić. Można się spotkać z przypadkami gdy zwyczajna zmiana koloru tak zwanego przycisku ,,call to action" powodowała znaczny wzrost konwersji. Skąd zatem wiedzieć jakich kolorów powinniśmy użyć w danej reklamie? Czy w ogóle istnieją jakieś uniwersalne zasady którymi można się kierować przy tego typu decyzjach? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Na pierwszy ogień omówimy znaczenie koloru zielonego. Oczywistym jest, że barwa ta kojarzy się nam od razu z naturą. Wykorzystanie zielonej barwy na stronie www nie musi jednak od razu wiązać się z tematyką zdrowotną, ekologią czy też świeżością. Kolor ten może być równie dobrze łączony z kreatywnością oraz bezpieczeństwem, za przykład może tu posłużyć znany serwis streamingowy Spotify.

A jakie znaczenie może mieć czerń? Kolor ten mimo, że bardzo uniwersalny kojarzony jest najczęściej z klasyką i ekskluzywnością. Dlatego też różne marki tak chętnie wykorzystują go do podkreślenia swojej unikalności.

Skoro omówiliśmy czerń to co z bielą? Najlepiej wykorzystać ją jako kontrastowe połączenie ze wspomnianą czernią. Takie połączenie to uczucie harmonii i balansu. Znakomitym przykładem takiego wykorzystani tych dwóch barw jest marka z nadgryzionym jabłkiem. Podkreśla to estetykę produktów oraz ich wyjątkowość. A jak wykorzystać takie połączenie na stronie internetowej? Na przykład w odniesieniu do okienek typu pop-up.

Aby podkreślić coś na tego rodzaju oknie można użyć jeszcze barwy czerwonej która jest jedną z najskuteczniejszych jeżeli mówimy o wyróżnieniu czegoś. Musicie zatem w tym miejscu pamiętać o jednej, nadrzędnej zasadzie - to właśnie jaskrawe kolory odpowiadają za sprzedaż produktów. Kolor czerwony, żółty oraz pomarańczowy to najbardziej skuteczne odcienie jakie można użyć w przypadku przycisków typu ,,call-to-action".

Naturalnym jednak jest, że nie można nadużywać tego rodzaju kolorów ponieważ może to całkowicie zepsuć efekt jaki zamierzaliście osiągnąć. Dobrze umieszczone, jaskrawe przyciski umieszczone na czytelnej stronie internetowej od razu przyciągną natomiast wzrok odwiedzających.

Nie bez znaczenie istotny jest też niebieski kolor, który to budzi skojarzenia z zaufaniem i bezpieczeństwem oraz wszelkiego rodzaju biznesem i nowoczesnymi technologiami. Spójrzmy tylko na kolorystykę takich firm jak PZU czy też Facebook.






Jak więc sami widzicie kolor odgrywa w reklamie bardzo istotną rolę. Jego odpowiednie wykorzystanie może przynieść bardzo pozytywne efekty, trzeba jednak zawsze pamiętać do kogo kierowana jest nasza usługa i to właśnie ze względu na grupę docelową dobierać kolorystykę.

Źródło - opracowanie własne e-prom.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz