Translate

piątek, 26 maja 2017

Instagram i działania marketingowe - czy to ma sens?

Jeżeli chodzi o szybko rozwijające się media społecznościowe to obecnie Instagram nie ma żadnej konkurencji. Na przestrzeni kilkunastu miesięcy liczba użytkowników powiększyła się o kilkanaście milionów i cały czas przybywa nowych. Zasługa w tym nie tylko atrakcyjności oferowanych tam treści wizualnych ale również wprowadzanych cały czas coraz to nowych funkcji serwisu.


Na samym początku działalności Instagrama zakładano, że serwis ten będzie wyłącznie atrakcyjny dla firm związanych z branżą modową. Okazuje się jednak, że jeżeli ma się na niego pomysł to znakomicie nadaje się on niemal dla każdej dziedziny. Instagram to chyba obecnie najlepsze narzędzie do budowania wizerunku marki w mediach społecznościowych.
Wydawać by się mogło, że Instagram jest skierowany głównie dla ludzi młodych i rzeczywiście znajduje to potwierdzenie w statystykach serwisu według których ponad 50% stanowią osoby w przedziale wiekowy od 18 do 29 lat. Ciekawostką jest również równomierne rozłożenie użytkowników pod względem płci co wcale nie jest oczywistością patrząc na zbliżony serwis o nazwie Pinterest gdzie kobiety stanowią blisko 4/5 wszystkich użytkowników.

Przyjrzyjmy się zatem jakie zalety ma Instagram. Pierwszą to z całą pewnością mobilna aplikacja która pozwala na dzielenie się wizualnymi treściami zaraz po ich wykonaniu.
Do kolejnych plusów Instagrama należy zaliczyć prostotę obsługi. Aby dołączyć do grona użytkowników wystarczy kilka szybkich kroków. Również publikowanie wpisów to sama przyjemność - Instagram jest bardzo intuicyjny.

Do największych zalet wliczyć można niemal nieograniczone zasięgi. Mimo, że wydawać by się mogło, że liczba fanów na Facebooku jest zazwyczaj znacznie większa niż ta na Instagramie to jednak ten drugi może pochwalić się organicznymi zasięgami - przez to każdy post opublikowany na profilu jest od razu widziany przez wszystkich obserwujących.

Instagram to także znacznie większe zaangażowanie użytkowników. Przeprowadzone badania jasno pokazują, że w tej materii przebija on Facebooka. Użytkownicy za pomocą Instagrama znacznie chętniej wchodzą w interakcje z markami co można znakomicie wykorzystać podczas działań marketingowych.

Na sam koniec zostawiliśmy dostępną dopiero od jakiegoś czasu funkcję tworzenia reklam. Wymaga to jednak posiadania konta na Facebooku - bo to właśnie tam znajduje się Menadżer reklam, który spięty z kontem Instagram umożliwia uruchomienie kampanii reklamowej.

Ostatnie doświadczenia jasno pokazują, że Instagram jest w stanie sprzedawać dane produkty dużo efektywniej niż Facebook, dzięki wykorzystaniu komunikatów reklamowych. Doświadczenia z reklamą na Instagramie udowadniają, że użytkownicy znacznie chętniej klikną w reklamę zamieszczoną właśnie w tym serwisie. Przygotowując jednak reklamę należy wziąć pod uwagę specyfikę tego miejsca gdyż jest to medium obrazkowe i to właśnie od prezentacji graficznej zależy sukces całego przedsięwzięcia.

Czy zatem warto postawić na marketingowe działania za pośrednictwem Instagrama? Jak najbardziej tak. Za obecnością w tym medium w głównej mierze przemawiają organiczne zasięgi, dużo większe zaangażowanie użytkowników oraz zwiększająca się z dnia na dzień baza osób używających Instagrama.

Źródło - opracowanie własne e-prom.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz