Translate

czwartek, 15 września 2016

Dropshipping czyli sposób na ecommerce dla osób z małym kapitałem

Osoby które dopiero raczkują ze swoim internetowym biznesem przyglądają się każdej wydanej złotówce. Nikt kto dopiero zaczyna, nie jest gotowy na dużą inwestycję finansową bez jakiejś większej gwarancji sukcesu. Dla osób które dysponują ograniczonym kapitałem startowym jest jednak pewne rozwiązanie - dropshipping.




Tłumaczymy, że dropshipping to model logistyczny sprzedaży w internecie polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę, co znacząca ogranicza koszty. Jednak nawet decydując się na tego rodzaju rozwiązanie nie należy oszczędzać na innych elementach związanych z prawidłowym rozpromowaniem działalności w sieci.
W przypadku dropshippingu nadal bardzo istotna jest solidna reklama oraz skuteczny e-marketing.



W modelu dropshippingowym dzięki przeniesieniu części odpowiedzialności na dostawcę znacząco ograniczamy koszty związane z magazynowaniem towaru jak i jego wysyłką. Poprzez takie działanie młody przedsiębiorca może też ominąć ryzyko związane z zamrożeniem kapitału poprzez zalegający na magazynie towar. Dzięki temu osoba wchodząca na rynek internetowy może w pełni skupić się na kwestiach marketingowych oraz rozszerzaniu oferowanego asortymentu.

Ogólnie można scharakteryzować model dropshippingowy w kilku wyraźnych krokach.

Tak więc na samy początku klient dokonuje zakupu oraz płatności ( za cenę detaliczną ). Właściciel sklepu czyli nasz przykładowy przedsiębiorca dokonuje w tym momencie zamówienia u dostawcy z którym współpracuje. Następnie dostawca przygotowuje towar do wysyłki. Przedsiębiorca dokonuje płatności za towar ( płacąc cenę hurtową ), a dostawca rozpoczyna proces wysyłki towaru do klienta.



Wydaje się zatem, że jest to rozwiązanie niemal idealne. Niestety jak zawsze w życiu wszystko ma swoje wady i zalety. Przejdźmy zatem do omówienia jednych i drugich, rozpoczynając od pozytywów. Otóż przedsiębiorca zyskuje w tym modelu pełną wolność działania. Może podpisać umowy z wieloma hurtownikami lub też skoncentrować się na współpracy z jednym. Dzięki temu może oferować szeroką ofertę produktów, która trafi do wielu klientów.



Wadą takiego rozwiązania jest jednak brak kontroli zarówno nad jakością sprzedawanego towaru jak i czasem realizacji wysyłki. Z tego też względu w tym modelu współpracy bardzo istotne jest dopracowanie wszelkich zasad współpracy między stronami. Umowa którą podpiszecie z potencjalnym dostawcą musi być niezwykle szczegółowa tak aby zabezpieczyć was przed wszelkimi możliwymi ewentualnościami jakie mogą się zdarzyć.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz