Translate

czwartek, 8 września 2016

Ciekawostki SEO czyli o przekierowaniach typu 30x i PageRank

Dzisiaj wpis dla osób zainteresowanych tematyką pozycjonowania stron internetowych. 




Chodzi o przekierowania typu 30x. Stosuje się je bardzo często w przypadku usunięcia strony czy też przeniesienia jej na inny adres URL. Zapobiega ono występowaniu błędu 404 (page not found).

Tak więc dzięki jego zastosowaniu użytkownik zostaje niepostrzeżenie przeniesiony na wybraną, docelową stronę. Tego rodzaju przekierowanie ma bardzo znaczący wpływ na SEO strony, którą pozycjonujemy, jako, że duża liczba błędów typu 404 to zły znak dla wyszukiwarki Google, który przełoży się na spadek w wynikach użytkowania.



Otóż w pewnych kręgach związanych z branżą SEO pojawiła się jakiś czas temu przełomowa wiadomość o tym, że przekierowania ( a w szczególności te typu 301 ) nie przekazują całej mocy pozycjonowania strony.

Jednak za sprawą informacji zamieszczonej przez jednego z pracowników Google spekulacje na ten temat zostały ucięte i kwestia przekierowań stała się dużo bardziej klarowna.



Dzięki informacji jaka pojawiła się za pośrednictwem Twittera uzyskaliśmy potwierdzenie, że wskaźnik PageRank nadal jest bardzo istotnym elementem w przypadku pozycjonowania i jego wartość może mieć znaczący wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Przekazanie takiej informacji do opinii publicznej na pewno przełoży się na zwiększone zainteresowanie i chętniejsze zakupy starszych domen tematycznych oraz takich pochodzących z nieistniejących już serwisów w celu wykorzystania ich do ustawienia przekierowań na docelowe strony, które staramy się pozycjonować.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz