Translate

czwartek, 2 kwietnia 2015

Reklama zewnętrzana we współczesnym świecie

Marketing to nie tylko media społecznościowe. Jednym z elementów marketingu jest reklama. Dziś skupimy się na tradycyjnych formach reklamy i zastanowimy się nad ich funkcjami. Czy plakaty, ulotki, banery wciąż są opłacalne i efektywne?

 

 

Pierwsze zastanówmy się czym jest reklama?

Reklama jest to informacja przedstawiona w taki sposób aby zwrócić na siebie uwagę oraz zaciekawić. W reklamie stosowane są różne techniki perswazyjne. Jest to bardzo szerokie pojęcie ponieważ reklamą może być rzetelna informacja przyklejona na produkcie lub spot w telewizji. Aby zrozumieć dlaczego reklama jest tak ważnym elementem marketingu musimy zapoznać się z etapami oddziaływania reklamy. Pierwszym z nich jest tworzenie świadomości produktu lub firmy, która produkty lub usługi sprzedaje na rynek. Następnie reklama powinna wzbudzić zainteresowanie wśród jej odbiorców. W momencie kiedy odbiorca zaczyna się interesować danym produktem lub usługą w jego świadomości powinno pojawić się uczucie pożądania. Aż w końcu następuje oczekiwana reakcja czyli zakup. Tylko wtedy gdy reklama spełnia te 4 etapy możemy mówić, że jest efektywna.


Dlaczego warto stawiać billboard ?

Billboard jest formą reklamy zewnętrznej tzw. outdoorowej. Jego siła tkwi w prostocie – maksimum przekazu, minimum słów. Badanie pokazują, że choć dostępne jest coraz to więcej kanałów reklamy to te tradycyjne wcale nie są skazane na upadek. Przy wjeździe do miast, na autostradach, w miejscach gdzie tworzą się korki lub w miejscach publicznych właśnie tam jak najbardziej opłacalna  jest inwestycja w reklamę zewnętrzną.

http://e-prom.com.pl/


Nie można także zapomnieć o plakatach czy banerach reklamowych. Co je cechuje?
  • Niski koszt
  • Geograficzna segmentacja treści 
  • Reklama artykułów sezonowych
  • Możliwość aktualizacji plakatów
Dlatego często przy ograniczonym budżecie i niewielkim obszarze warto postawić właśnie na nie. Dzięki temu nasza reklama będzie dopasowana do danego środowiska i co najważniejsze dzięki odpowiedniemu rozwieszeniu będzie docierać do dużej rzeszy odbiorców.

Jakie są główne zalety reklamy zewnętrznej ?

 

Masowy zasięg – Odbiorcami jednego billboard może być kilka tysięcy ludzi dziennie
Atrakcyjna widownia – dzięki reklamie zewnętrznej można dotrzeć do najbardziej cenionych grup odbiorców
Nieunikniony kontakt z reklamą – każdy kto będzie przechodzić lub przejeżdżać obok reklamy będzie na nią skazany
Elastyczność – reklamę zewnętrzną można dopasować do panującej mody, sezonu lub obszaru
Oddziaływanie obrazem – wielkoformatowe reklamy to także ogromne zdjęcia, obrazki które przyciągają uwagę praktycznie każdego
Innowacyjność  - pewnie wielu z was zastanawia się właśnie czy reklama zewnętrzna może być innowacyjna? Poniżej zamieszczamy kilka dowodów na to, że TAK !



Jeśli twoja firma potrzebuje reklamy - zaufaj specjalistom !!!

 

 

Źródło: www.e-prom.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz