Translate

Czym jest konwersja i jak obliczyć współczynnik konwersji celu

Jeżeli na poważnie myślisz o rozwoju swojego biznesu to marketing internetowy i związane z nim pojęcie konwersji jest kluczowe do walki z konkurencją. W dobie dużej konkurencji trzeba bowiem korzystać ze wszystkich dostępnych środków do dotarcia do klienta oraz liczyć się z każdą wydaną złotówką tak aby wszystkie inwestycje były trafione. Z tymi dwoma sprawami bardzo dużo wspólnego ma właśnie wspomniana konwersja. W tym artykule podpowiemy wam zatem czym jest konwersja i jak obliczyć jej współczynnik.


W wielkim skrócie konwersja to cel jaki sobie zakładamy jako przedsiębiorca. Może być on bardzo różny. W przypadku sklepu internetowego może on dotyczyć dodania produktu przez klienta do koszyka czy też zapisania się przez niego do naszego newslettera.

Dysponując zatem określonym budżetem na działania marketingowe chcemy mieć możliwość dokładnego mierzenia rezultatu naszej inwestycji. Zatem część środków trafi na działania z zakresu SEO a inne na płatną reklamą taką jak Google Ads. Jako przedsiębiorca masz nadzieję iż twój wkład finansowy przełoży się na konkretne działanie klienta. Czyli przyniesie Ci liczne konwersje.

Zatem podjęte przez klienta akcje podzielone przez ich skutek czyli sprzedaż lub dodanie do koszyka to właśnie wspomniany wcześniej współczynnik konwersji.

Dla lepszego zobrazowania działania przyjmijmy, że w reklamę naszych towarów na Google Ads weszło około stu osób. Z tej liczby 20 dokonało dodania produktu do koszyka. W takim przypadku konwersja celu będzie wynosić dwadzieścia procent.

Jak wspomnieliśmy wcześniej cele śledzenia konwersji mogą być bardzo różne i w dużym stopniu zależą od rodzaju biznesu i tego co tak naprawdę chcemy zmierzyć. Konwersja może zatem nam posłużyć do badania takich akcji jak nawiązanie kontaktu przez formularz, rejestrację konta, obejrzenie filmu, kliknięcie w baner reklamowy czy też zapisanie się do newslettera.

Dla przykładu w kontekście reklam Google Ads wskaźnik CR ( Conversion Rate ) oznacza ilość kliknięć użytkowników w reklamę do ilości która dokonała założonego przez nas działania - tutaj zakupu w sklepie.

Dokładne mierzenie konwersji jest istotne właśnie ze względu iż pozwala doskonale kontrolować nasze wydatki na reklamę i sprawdzać jej skuteczność. Jeżeli zatem dana kampania nie cieszy się wysokim współczynnikiem konwersji to zawsze możemy szybką ją zmodyfikować aby niepotrzebnie nie marnować przeznaczonego na ten cel budżetu. Mamy zatem pełną kontrolę nad wszystkimi działaniami reklamowymi wykorzystując do ich mierzenia współczynnik konwersji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz