Translate

piątek, 21 września 2018

Dlaczego opłaca się przeprowadzać kampanie sezonowe w sklepie internetowym?

Istnieje wielu sposobów na zwiększenie sprzedaży i osiąganych zysków. Aby jednak być skutecznym przedsiębiorcą trzeba wykorzystać każdą nadarzającą się okazję do pozyskania klienta. W przypadku handlu internetowego wielu sprzedających często pomija to jak wiele mogą zyskać wprowadzając do swojej oferty sezonowe kampanie. Każde święto to bowiem idealny czas aby zachęcić klientów do dokonania zakupu. Postaramy się was zatem przekonać w tym artykule dlaczego opłaca się prowadzić tego rodzaju kampanie.


Zacznijmy od tego iż aby kampania sezonowa była realnie skuteczna musi zostać odpowiednio przygotowana. Musimy zatem z wyprzedzeniem ustalić nasz harmonogram tego rodzaju akcji. Pozwoli to dopracować strategię, przygotować odpowiednie materiały i ogólnie zadbać o to aby akcja przyniosła oczekiwane rezultaty. Dodatkowo musisz ustalić kto w twojej firmie zajmie się nadzorowaniem tego rodzaju działań lub też zlecić to zewnętrznej firmie dla której marketing internetowy nie stanowi tajemnic.

Kampania sezonowa to zawsze doskonała szansa na wyróżnienie się na tle standardowych, czasami wręcz nudnych reklam. Wszelkiego rodzaju cykliczne święta to znakomita okazja aby przed klientami popisać się kreatywnością i tym samym zyskać ich sympatię. W kampaniach sezonowych znakomicie sprawdzają się zatem tematyczne grafiki czy też życzenia połączone z ofertą rabatową na produkty związane ( lub też nie ) z danym świętem. Dodatkowo można pokusić się również o prezentację tego jak dane święto obchodzą twoi pracownicy. Pozwoli to pokazać ludzki aspekt firmy a tym samym zaskarbić sobie sympatię klientów.

Różnego rodzaju rabaty i promocje działają praktycznie zawsze ale dopiero w przypadku połączenia ich z kampaniami sezonowymi przynoszą prawdziwie spektakularne rezultaty. Rabat 10% na zakupy brzmi bowiem dużo gorzej niż hasło w stylu ,,Z okazji Dnia Kobiet wszystkim naszym kochanym Paniom pragniemy przekazać w ramach prezentu 10% upust".

Warto również szukać różnego rodzaju nietypowych świąt i wykorzystać je do przeprowadzenia interesującej kampanii sezonowej. Tego rodzaju kampanie to bowiem idealny, dodatkowy impuls, który zachęci klientów do zakupu lub zapoznania się z ofertą.

Reasumując kampanie sezonowe pozwalają wykazać się kreatywnością i zawsze są bardziej skuteczne niż tradycyjne hasła reklamowe. Z tego też względu zachęcamy do ich stosowania w celu zwiększenia zysków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz