Translate

piątek, 17 sierpnia 2018

Jak sprzedawać na Facebooku? Podstawowe zasady

Sposobów na dotarcie ze swoją ofertą czy też produktem do klienta jest obecnie bardzo wiele. Od tradycyjnej reklamy w radio czy telewizji po internetowe kampanie reklamowe. Jednym z niedocenionych kanałów sprzedażowych, który można wykorzystać jest największy portal społecznościowy na świecie czyli Facebook. W tym artykule postaramy się wam zatem podpowiedzieć jak sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem Facebooka.


Zacznijmy najpierw od garści statystyk. Blisko trzy czwarte osób korzystających z internetu jest aktywna w mediach społecznościowych. Z tej grupy ponad połowa natomiast uważnie śledzi różnego rodzaju marki w social media i deklaruje, że znalezione tam opinie mają wpływ na ich decyzje dotyczące zakupów. Wystarczy zatem wspomnieć jedynie, że Facebook posiada olbrzymią bo ponad dwu miliardową bazę użytkowników. Sama obsługa Facebooka jest niezwykle prosta co dodatkowo sprawia to, że jest on doskonałym narzędziem wspomagającym sprzedaż.

Skoro Facebook jest idealnym miejscem do skutecznej sprzedaży to jak się zatem do niej zabrać?
Pierwszym krokiem powinno być stworzenie Facebook Shop. Na Facebooku istnieje możliwość dodania osobnej zakładki która będzie zawierała twoje produkty. Wystarczy tylko odpowiednio skonfigurować zakładkę o nazwie ,,Sklep". Produkty tam umieszczone można dodawać ręcznie lub też w sposób automatyczny. Po kliknięciu na dany produkt użytkownik Facebooka zostanie przekierowany bezpośrednio na stronę Twojego sklepu lub będzie miał możliwość wysłania do Ciebie prywatnej wiadomości z zapytaniem.

Drugą praktyką, która pomoże w sprzedaży jest oznaczanie sprzedawanych produktów w publikowanych postach. Jest to szczególnie przydatne jeżeli dany produkt oznaczysz na zdjęciu który go przestawia. W ten sposób jesteś w stanie dużo skuteczniej zachęcić klienta do przejścia na stronę swojego sklepu www.

Inną istotną praktyką jest wykorzystanie CTA. Upewnij się zatem, że na twoim fanpage'u znajduje się przycisk z wezwaniem CTA. W przypadku szablonu ,,Zakupy" przycisk ten domyślnie będzie wzywał do ,,Kup  teraz". Masz jednak możliwość jego zmiany na dowolny inny. Jak na przykład ,,Dowiedz się więcej"

Kolejnym krokiem do skutecznej sprzedaży na Facebooku powinno być zainwestowanie w płatne reklamy. Facebook udostępnia bardzo rozbudowane narzędzia reklamowe, które pozwalają niezwykle precyzyjnie skierować grupę docelową. Daje to zatem możliwość idealnego dopasowania reklamy do potrzeb danego klienta. Na początku można zatem zacząć od promowania poszczególnych postów na firmowym fanpage'u lub też zdecydować się na reklamę całego fanpage'a.

Sama reklama ma sens tylko jeżeli zostanie wsparta odpowiednimi działaniami. Facebook ma charakter społecznościowy. Nie możesz zatem zapomnieć o tym co piszą w komentarzach użytkownicy oraz publikować mało atrakcyjne treści. Pamiętaj, że firmowy fanpage ma być źródłem wartościowych treści dla twoich fanów.

Zastosowanie się do powyższych porad na pewno pozwoli wam podnieść sprzedaż produktów i cieszyć się rosnącą popularnością waszej marki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz