Translate

piątek, 31 sierpnia 2018

Co zrobić aby Twoja firma zaistniała na arenie międzynarodowej?

Dzięki internetowi i globalizacji sprzedaż produktów czy usług do nawet najodleglejszych zakątków świata nie stanowi większego problemu. Wielu przedsiębiorców nie dostrzega jednak szansy jaką daje rozwinięcie sprzedaży na zagraniczne rynki. Szukają oni klientów na rynku który jest już przesycony oraz na którym panuje olbrzymia konkurencja, gdy na wyciągnięcie ręki czeka na nich ogromne grono potencjalnych klientów. W tym artykule postaramy się wam zatem podpowiedzieć co zrobić aby firma zaistniała na arenie międzynarodowej.


Pierwszym krokiem powinna być ocena zapotrzebowania na Twój produkt. Musisz zatem sprawdzić jak w danym zagranicznym kraju wygląda chłonność rynku związana z oferowanym przez ciebie towarem.

Kolejnym krokiem powinno być upewnieni się, że będziesz w stanie ten produkt dostarczyć do klienta. Skoro masz pewność, że poza twoim rodzimym rynkiem są odbiorcy na twój produkt musisz upewnić się, że to co chcesz im sprzedać dotrze do nich bez problemu. Logistyka w przypadku sprzedaży zagranicznej jest niezwykle istotna. Klienci w obecnych czasach przyzwyczajeni są, że zamówiony towar otrzymują w bardzo szybkim czasie. Musisz zatem zapewnić im dostarczenie towaru w przeciągu kilku dni od złożenia zamówienia.

Następnie postaraj się przeprowadzić analizę swojej konkurencji na zagranicznych rynkach. Może on być mniejsza niż w naszym rodzimy kraju ale nie znaczy to, że masz ją ignorować. Sprawdź jak na tamtejszych rynkach wyglądają relację firma-klient. Na co najczęściej skarżą się klienci kupujący podobne produkty? Co jest ich największym problemem?

Przygotowując swoją ofertę na zagraniczne rynki na pewno będziesz korzystał z zagranicznych serwisów aukcyjnych. Sprzedaż na eBay czy też Amazon może być prosta jeżeli zaoferujesz konkurencyjne ceny i wyraźnie podkreślisz zalety, które odróżniają Twoje produkty i ofertę od konkurencji. Postaraj się zatem uwypuklić najważniejsze zalety swojej firmy - perfekcyjną obsługę klienta, szybki serwis czy też po-sprzedażowe wsparcie.

Na sam koniec musisz zdawać sobie sprawę, że aby zaistnieć tak naprawdę na arenie międzynarodowej musisz dbać o budowanie relacji biznesowych. Możesz do tego celu wykorzystać media społecznościowe. Jeżeli w profesjonalny sposób poprowadzisz kampanię reklamową na takich platformach jak Facebook czy Instagram na pewno uda Ci się zbudować społeczność wokół swojej firmy i tworzyć wartościowe relacje z klientami, które w przyszłości zaprocentują.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz