Translate

Dlaczego dobre menu pomaga w prowadzeniu sklepu internetowego?

Na odbiór danego sklepu internetowego przez klientów ma wpływ wiele czynników. Jednym z najważniejszych jest wygląd menu. To właśnie dzięki niemu klienci mają szybki dostęp do najważniejszych treści na stronie bez konieczności klikania w nieskończoność. Menu stanowi więc swoistego rodzaju wizytówkę danej firmy, gdyż to własnie od menu klienci rozpoczynają zapoznawanie się z zawartością danej strony internetowej.


Z tego też względu błędnie zaprojektowane menu może mieć negatywny wpływ na postrzeganie danej strony przez użytkowników. Trzeba zatem dołożyć wszelkich starań aby menu było dostosowane do wymagań klientów i przyniosło nam wymierne korzyści w postaci ich zadowolenia jak i lepszych pozycji w wyszukiwarce Google.

Jak jednak rozumieć dobre menu? Co wpływa na jego jakość? Po pierwsze dobre menu powinno być intuicyjne. Im bardziej skomplikowane będzie nasze menu tym więcej trudności przysporzy potencjalnym klientom podczas obsługi. Idealne menu zatem nie przysporzy trudności nawet osobom które nie są obeznane z obsługą internetu. Dobrze zaprojektowane menu niejako samo nakieruje użytkownika na to co chce on znaleźć.

Kolejną cechą dobrego menu jest jego dostępność. W większości przypadków przeglądanie danej strony www zaczynamy własnie od znajdującego się na niej menu. Klienci nie lubią być zmuszani do konieczności przeklikania całego serwisu wiele razy. Raczej zrezygnują z zakupów na naszej stronie niż będą męczyć się z dotarciem do informacji na jakiej im zależy. Musimy zatem sprawić aby w dowolnym momencie mogli się dostać na stronie naszego sklepu do produktu czy zakładki który ich interesuję. Można to zrealizować własnie poprzez dobrze zaprojektowane menu. Trzeba się jednak upewnić, że zawsze będzie się ono znajdować w widocznym miejscu na stronie.

Dobre menu to również menu które jest ,,stałe". Chodzi o to aby części składowe menu nie zmieniały się w zależności od tego na jakiej podstronie się znajdujemy. Powodowało by to zbyt dużo chaosu i zamieszania a tego chcemy uniknąć.

Tak zaprojektowane menu ma duży potencjał pod kątem pozycjonowania danej strony. Jeżeli menu będzie zaprojektowane pod kątem oczekiwań klientów to docenią to również algorytmy wyszukiwarki Google które zobaczą, że współczynnik odrzuceń danej strony przez klientów jest znacznie mniejszy.

Dobre menu to również sposób na implementację odpowiedniego linkowania wewnętrznego. To również będzie miało bezpośrednie przełożenie na pozycje danego sklepu www w wynikach wyszukiwania Google. Należy jednak unikać umieszczania w menu odnośników do stron zewnętrznych. Istnieje bowiem ryzyko iż po przejściu na inną stronę dany klient nie powróci już do naszego sklepu.

Jeżeli wasze menu nie jest odpowiednio zaprojektowane to pomożemy wam w jego przebudowie lub zaprojektowaniu od nowa dla Państwa całej strony internetowej - zapraszamy do kontaktu http://e-prom.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz