Translate

piątek, 25 maja 2018

Czy telefonia VoIP to przyszłość komunikacji biznesowej?

Na przestrzeni ostatnich lat telefonia VoIP zyskuje na coraz to większym znaczeniu. Jest powszechnie dostępna, ma stosunkowo niskie koszty oraz jest bardzo przyjazna w użytkowaniu. Sprawia to, że może z powodzeniem konkurować z tradycyjnymi metodami komunikacji takimi jak telefony stacjonarne czy też komórkowe. Nie wszyscy przedsiębiorcy są jednak przekonani do jej zalet i nadal obawiają się, że telefonia VoIP to jedynie chwilowa moda lub też, że nie będą w stanie skorzystać z możliwości jakie ta technologia daje. W tym artykule postaramy się was zatem przekonać, że technologia VoIP jest niezwykle przydatna w biznesie.


Zacznijmy jednak od początku czyli od tego jak to wszystko tak naprawdę działa. Skrót VoIP to z angielskiego Voice over Internet Protocol. Możemy zatem przetłumaczyć to bezpośrednio jako przesyłanie usług głosowych za pośrednictwem protokołu internetowego. W wielkim skrócie działanie tej technologii opiera się na wykorzystaniu łącza internetowego do przesyłania głosu za pośrednictwem internetu a nie tradycyjnej infrastruktury jak w przypadku  telefonów komórkowych czy stacjonarnych.

Skoro aspekt techniczny mamy już za sobą to zastanówmy się jakie korzyści przynosi stosowanie tej technologii. Po pierwsze są to niskie koszty wykonywania połączeń. Decydując się na operatora VoIP zazwyczaj dostajemy bowiem pakiet darmowych minut po którego przekroczeniu jesteśmy dopiero obarczani dodatkowymi kosztami. Co interesujące w przypadku telefonii VoIP nie występują też opłaty abonamentowe które generują dodatkowe koszty na rachunku. Także połączenia w obrębie tej samej sieci są najczęściej darmowe, a koszty połączeń międzynarodowych niezwykle korzystne. Sprawia to, że VoIP jest idealną technologią dla biznesowych użytkowników którym zależy na oszczędności.

Ponadto VoIP ma do zaoferowania również więcej przydatnych rozwiązań niż standardowa telefonia. W skład usługi VoIP mogą bowiem wchodzić takie funkcje jak centrala telefoniczna w chmurze czy też Smart Callback. Do zalet telefonii VoIP zaliczyć trzeba również bardzo wysoką jakość połączeń. W odróżnieniu od tradycyjnych form komunikacji dźwięk przesyłany za pośrednictwem internetu jest zawsze bardzo dobrej jakości i nie występują w nim żadne szumy. Pozwala to na prowadzenie bardzo komfortowych rozmów i przekazywanie informacji.

Dodatkową zaletą jest to iż VoIP pozwala nam na posiadanie numeru z innego kraju. Jeżeli prowadzimy sprzedaż zagraniczną i chcemy ułatwić klientom kontakt z nami to założenie numeru telefonu zgodnego z tym jaki jest używany w danym państwie z pewnością zachęci klientów do kontaktu z nami i ułatwi nawiązywanie nowych biznesowych relacji.

Wybierając ofertę obsługa sprzedaży w naszej firmie mają Państwo zawsze możliwość skorzystania z zalet technologii VoIP gdyż założymy specjalnie przygotowany numer telefonu pod którym klienci będą mogli kontaktować się z naszymi pracownikami odpowiedzialnymi za prowadzenie działań dla Państwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz