Translate

piątek, 18 maja 2018

Jak powinien wyglądać skuteczny formularz kontaktowy na stronie internetowej?

W przypadku wielu firm świadczących różnego rodzaju usługi kluczem do pozyskania klienta jest zachęcenie do kontaktu z nami. Służy do tego celu pozostawiony na stronie www numer telefonu czy też formularz kontaktowy. W przypadku tego ostatniego bardzo istotne jest aby był on poprawnie zaprojektowany, gdyż w przeciwnym wypadku może skutecznie zniechęcić klienta do skontaktowania się z daną firmą. W tym poradniku podpowiemy wam zatem jak przygotować skuteczny formularz kontaktowy na stronie www.


Pierwszym kluczowym elementem jest umiejscowienie samego formularza. Musi być on odpowiednio wyeksponowany na stronie www. Najczęściej można spotkać się z podejściem iż w jednej kolumnie znajdują się dane kontaktowe a w drugiej umiejscowiony jest formularz. Tego rodzaju podejście jest obecnie optymalne, gdyż pozwala na pozostawienie klientowi wyboru co do tego jaką metodę kontaktu preferuje. Warto jednak pamiętać aby formularz znajdował się w miejscu od razu widocznym po wizycie na danej stronie.

Kolejną istotną opcją powinno być danie możliwości wysłania kopii wiadomości na podany przez klienta adres. Alternatywą dla tego rodzaju rozwiązania jest wysłanie zaraz po skorzystaniu z formularza na stronie, potwierdzenia na adres mailowy klienta przy wykorzystaniu autorespondera.

Następnym dobrym zwyczajem związanym z projektowaniem skutecznego formularza kontaktowego jest informowanie potencjalnego klienta co stanie się po wysłaniu wiadomości. Służą do tego różnego rodzaju krótkie hasła opisujące do czego dany formularz służy. Postaraj się zatem opublikować wiadomość z podziękowaniem za skorzystanie z formularza oraz z przewidywanym czasem odpowiedzi na zadane przez klienta pytanie.

Istotne jest również aby formularz kontaktowy był maksymalnie minimalistyczny i nie wymagał od klienta wypełnienia wielu wymaganych pól. Uszanuj czas klienta i postaraj się aby musiał on podać tylko niezbędne dane takie jak imię, adres mailowy i treść zapytania. Jeżeli jednak koniecznie chcesz aby klient podał więcej danych to postaraj się podzielić cały proces wysyłania formularza na etapy z jakimiś ciekawymi dla oka przejściami.

Na sam koniec rozważ zastosowanie przy formularzu kontaktowym pola typu Captcha. Jest to zabezpieczenie antyspamowe które polega na odczytania treści z prezentowanego obrazka. Wiele osób uważa, że tego typu pole jest bardzo szkodliwe pod względem wygody użytkowania jednak w świecie gdy ilość spamu jaki pojawia się na skrzynkach mailowych możecie być w wielu przypadkach zmuszeni do wdrożenia takiego pomysłu.

Mamy nadzieję, że opisane porady okażę się pomocne i po ich wdrożeniu ilość wiadomości od klientów będzie stale rosnąć. Jeżeli szukacie kogoś kto zaprojektuje i wykona dla was całą stronę www z odpowiednio umiejscowionym formularzem kontaktowym i przyjaznym dla użytkowników designem to zachęcamy do kontaktu z nami - http://e-prom.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz