Translate

piątek, 28 lipca 2017

Banner blindness czyli o ślepocie i działaniach marketingowych

Ślepota marketingowa to coś co stało się już od jakiegoś czasu faktem. Najbardziej rozpowszechnionym jej rodzajem jest tak zwana ślepota banerowa. Według przeprowadzonych badań, aż ponad 60 procent badanych użytkowników internetu twierdzi, że pomija całkowicie treści którą tylko brzmią w sposób sprzedażowy.
Można chyba bezpiecznie założyć, że jako gatunek ciągle rozwijający się wyewoluowaliśmy w sobie zdolność do niemal natychmiastowego rozróżniania treści wartościowych od tych zwyczajnie słabych i nijakich.


Sprawia to, że obecnie coraz trudniej jest przykuć uwagę odbiorcy. Nie nabierze się on już na popularnie clickbait'owe treści. Dlatego też to po stronie marketingowców stoi teraz zadanie przekonania internatów do prezentowanych przez siebie treści.

Poniżej podpowiemy kilka sprawdzonych sposobów, które pomogą uniknąć efektu ślepoty w content marketingu.
Po pierwsze musisz postawić na artykuły które będą wartościowe dla czytelników.
Dobrze przygotowany wpis na blogu czy też stronie www musi wyróżniać się jedną z poniższych cech - rozwiązywać dany problem, informować lub też zwyczajnie sprawiać radość. Z tego też względu przed przystąpieniem do pisania jakiegokolwiek artykułu warto określić jasno nasz cel.

Warto też postawić na odkrywczość. Wałkowanie tych samych tematów nie ma już większego sensu. Postaraj się zatem przedstawić czytelnikom jakieś nowe spostrzeżenia na dany temat. Pozwoli ci się to wyróżnić spośród tłumu ludzi którzy podążają za z góry utartymi trendami.


Podczas wszystkich swoich działań pamiętaj o swojej grupie docelowej. Wąska grupa odbiorców do której trafisz idealnie z treścią przyniesie z całą pewnością lepszy efekt niż szerokie działania mające na celu dotarcie do większej liczby osób. Czas blogów ogólnotematycznych to już zamierzchła przeszłość. Obecnie należy postawić na specjalizację.


Źródło - opracowanie własne e-prom.com.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz