Translate

Social Media 2017 czyli co czeka nas w tym roku

Z racji tego, że wszyscy wkroczyliśmy już w nowy rok, postanowiliśmy przygotować dla was małą prognozę tego jak najprawdopodobniej będzie wyglądał rynek social media w 2017 roku. Jednym z trendów który obecny jest już od jakiegoś czasu i tylko stale się rozrasta jest standaryzacja. Dotyczy to wszystkich platform obecnych w mediach społecznościowych, które małymi kroczkami ale nieubłaganie bardzo się do siebie nawzajem upodabniają.


Zakładamy, że trend ten utrzyma się jeszcze długi czas. Wystarczy spojrzeć na najpopularniejsze platformy - Facebook inspiruje się Snapchatem, Youtube Facebookiem itd. Wszyscy starają się ,,podkradać" najciekawsze rozwiązania od konkurencji.

Innym trendem, który na pewno będzie obecny w 2017 roku jest wzrost reklam w social media. Już od dość długiego czasu reklama na portalach społecznościowych stała się bardzo dochodowym biznesem i ciężko w obecnej chwili wyobrazić sobie zainteresowanie danym produktem bez odpowiedniej kampanii reklamowej w social media. Dodatkowo z racji natłoku reklam sami staliśmy się na nie nieco bardziej odporni co prowadzi do tego, że reklamodawcy prześcigają się w sposobach na zaprezentowanie nam swoich produktów. Warto w tym miejscu również odnotować, że na coraz większym znaczeniu zyskuje rynek reklam mobilnych, który już w ubiegłym roku w przypadku Facebooka zbliżył się do granicy prawie 2 miliardów dolarów.


Innym popularnym trendem jest automatyzacja kontaktów z klientami. Wystarczy, że spojrzymy na messengera, który obecnie stanowi połączenie Snapchata z Instagramem niż narzędzie które miało pozwalać wyłącznie na prowadzenie rozmów. Ma on być już wkrótce zintegrowany z różnymi usługami Facebooka tak aby ułatwić kontakt z potencjalnymi klientami. Innym ułatwieniem są również tak zwane Boty, które mają za zadanie zastąpić pewne wyuczone ludzkie czynności. To właśnie dzięki nim messenger wyrasta powoli na prawdziwą platformę komunikacyjną. Za ich pomocą łatwo sprawdzisz pogodę, najnowsze informację czy też zamówisz jedzenie.


Kolejnym trendem jaki przewidujemy na rok 2017 jest wzrost znaczenia social media w generowaniu sprzedaży. Jeszcze całkiem niedawno trudno było sobie wyobrazić aby mediom społecznościowym udało się dorównać zyskom sprzedażowym jakie przynoszą tradycyjne sklepy internetowe. Wszystko przez utrwalone przyzwyczajenia klientów, którzy zawsze szukali produktów na stronie producenta i tam dokonywali zakupu. Facebook próbuje przełamać ten trend wprowadzając funkcję sklepu, który ma przekonać ludzi do kupowania bezpośrednio z poziomu ich platformy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz