Translate

Skuteczne sposoby na zachęcenie klienta do ponownego zakupu w sklepie internetowym

W obecnych czasach olbrzymiej konkurencji na rynku handlu internetowego pozyskanie nowego klienta stanowi niezwykle trudne ale i kosztowne zadanie dla przedsiębiorców. Z tego też względu tak istotne jest zatrzymanie przy sobie klientów którzy już raz dokonali zakupu. Nawiązanie trwałej relacji z klientem to bowiem obecnie klucz do odniesienie sukcesu. Z tego też względu w poniższym poradniku postaramy się przedstawić sprawdzone sposoby na zachęcenie klienta do ponownych zakupów w sklepie online.


Jednym z kluczowych czynników pod tym względem jest obsługa sprzedaży klienta. Zadbanie zatem o wysoką jakość kontaktu z klientem powinno stanowić podstawę działań. Klient który spotka się z niemiłą obsługą na pewno już drugi raz nie zdecyduje się na zakupy. Zatem nawet w przypadku gdy klient ewidentnie nie ma racji to warto aby obsługa waszego sklepu okazała mu empatię oraz zrozumienie i starała się doprowadzić do rozwiązania problemu.

Jeżeli jesteśmy już przy komunikacji to warto również ułatwić klientowi na prosty i łatwy kontakt z wami. Warto w tym celu postawić na wdrożenie na stronie różnego rodzaju chatbotów czy też live chatów. W ten sposób klient zawsze będzie mógł szybko uzyskać interesujące go informację a jego opinia o poziomie obsługi klienta na pewno będzie bardzo pozytywna.

Tym co może zachęcić klienta do ponownych zakupów to również uczciwe podejście do polityki zwrotów w sklepie oraz samych reklamacji klientów. Warto tutaj wziąć przykład z dużych zagranicznych marek, które swoim klientom oferują wydłużony czas na zwrot produktu ( 30 dni zamiast standardowych 14 ). Sprawia to, że klient mając z tył głowy świadomość możliwości późniejszego zwrotu zamówienia chętniej dokonuje kolejnych zakupów.

Sposobem na przyciągnięcie klienta do ponownych zakupów jest również postawienie na swoistego rodzaju programy lojalnościowe dla stałych klientów. Nawet niewielki rabat w wysokości kilku procent potrafi zdziałać cuda i przekonać klienta do dokonania kolejnego zakupu.

Idąc tym tokiem rozumowania można jeszcze pokusić się o oferowanie stałym klientom wcześniejszego dostępu do niektórych produktów, które dopiero mają pojawić się na rynku. Podnosi to prestiż samego konsumenta i sprawia, że czuje się on wyróżniony oraz doceniony.

Następnym sposobem może być oferowanie jakiś drobnych gratisów za opinie klientów czy też polecenie nowych. Pomoże to nie tylko w stworzeniu pozytywnego wizerunku waszej firmy w internecie ale również zachęci klientów do wejścia w interakcję.

Ostatnim omawianym tutaj sposobem do zachęcenia klienta do powrotu będzie wykorzystanie remarketingu czyli reklam, które niejako podążają za klientem. Poprzez stworzenie odpowiedniej kampanii remarketingowej na przykład w Google Ads dany klient będzie nieustannie pobudzany do zakupu poprzez wyświetlanie produktów jakie go interesowały w różnych miejscach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz