Translate

Co jest potrzebne do otworzenia sklepu internetowego?

Własny sklep internetowy to znakomity sposób na rozwinięcie biznesu. Dostęp do klientów z całego świata i możliwość zakupów 24 godziny na dobę to tylko niektóre z zalet zakupów w sieci. Co jednak jest potrzebne aby otworzyć sklep internetowy? W poniższej publikacji postaramy się odpowiedzieć na powyższe pytanie.


Zacznijmy zatem od tego, że aby otworzyć sklep online należy spełnić pewne wymagania formalne. Niestety biurokracja jest obecna w naszym życiu na każdym kroku i sklep internetowy nie jest tutaj wyjątkiem. Z całą pewnością należy zatem posiadać zarejestrowaną firmę chociażby jako jednoosobową działalność osobową ( istnieje też możliwość prowadzenia działalności nierejestrowanej ale należy wtedy spełnić pewne warunki dotyczące chociażby uzyskiwanego przychodu ).

Kolejnym istotnym krokiem jest dokonanie wyboru formy opodatkowania aby wiedzieć jak księgować sprzedaż w sklepie www. Nierozłącznie z tym powiązany jest również obowiązek ewidencji sprzedaży w sklepie przy użyciu kasy fiskalnej lub też paragonów.
Od strony prawnej właściciel sklepu www musi również zadbać o przestrzeganie zasad dotyczących bezpieczeństwa danych (RODO). Wiąże się z tym przygotowanie klarownego i jasnego regulaminu i zasad polityki prywatności.

Skoro wymagania formalne mamy już za sobą to zastanówmy się nad pozostałymi kwestiami. Oczywiście sam pomysł na asortyment czy też branże w jakiej działać ma sklep pomijamy w tym artykule - jest to bowiem temat rzeka i podejmiemy go w późniejszym czasie.

Jeżeli chcemy otworzyć sklep www to z całą pewnością potrzebna nam będzie domena, czyli adres pod którym klienci znajdą sklep www. Prosta, chwytliwa nazwa domeny która będzie łatwa do zapamiętania z całą pewnością pomoże w prowadzeniu biznesu. Dobrze oczywiście aby nazwa domeny w jakiś sposób nawiązywała do branży w ramach której ma funkcjonować sklep www.

Kolejną kluczową kwestią będzie decyzja na temat platformy na jakiej oparty ma zostać sklep www. Jest to coś co będzie miało wpływ zarówno na komfort zakupów przez klientów ale również na to ile wysiłku trzeba będzie włożyć w samą obsługę zamówień. Wybierając platformę pod sklep www należy zwrócić uwagę na możliwość jej rozbudowy poprzez moduły, opcje związane z pozycjonowaniem ( SEO ) czy też wsparcie społeczności jeżeli zamierzamy we własnym zakresie stosować zmiany. Oczywiście przy odpowiednim budżecie nic nie stoi na przeszkodzie aby zlecić wykonanie sklepu na autorskim skrypcie, idealnie dopasowanym do waszych potrzeb.

Przed uruchomieniem sklepu www należy jeszcze dopiąć wszelkich szczegółów związanych z wysyłką produktów ( umowy z firmami kurierskimi ) oraz kwestie dostępnych płatności w sklepie internetowym.

Jak zatem widzicie, mimo, że uruchomienie sklepu www w przypadku wprawnego użytkownika może zając dość mało czasu to dopięcie wszelkich prawno-formalnych kwestii to już coś co wymaga więcej czasu i odpowiedniego przygotowania.

7 komentarzy:

  1. Opcji jest sporo, ja postawiłam na wygodę. Dla mnie shoplo miało najlepsza ofertę i łatwy sposób na stworzenie ładnego sklepu internetowego, w mojej branży kwestie estetyczne są bardzo ważne:) Dodatkowe serwis Furgonetka, z którego korzystam jeżeli chodzi o wysyłkę ma integracje z shoplo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chcemy promować sklep internetowy, to dobrze jest nie tylko go pozycjonować, ale też wykorzystać moc reklamy "analogowej". Sam prowadzę mały sklep internetowy i początkowo stawiałem tylko na pozycjonowanie, ale gdy to nie przynosiło pożądanych rezultatów, to zdecydowałem się na nawiązanie współpracy z firmą https://www.vizer.pl/, która odpowiada u mnie za kampanię reklamową. Dopiero obie formy reklamy działające jednocześnie okazały się skuteczne

    OdpowiedzUsuń
  3. Gotowe, profesjonalne projekty stron www i szablony stron internetowych bez abonamentu. Pobierz za darmo na TemplateMonster. https://www.templatemonster.com/pl/szablony-do-cms-i-blogow.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Samo otwarcie sklepu internetowego to jedna natomiast generowanie sprzedaży to drugie. Można skorzystać np. z oferty https://sfeo.agency/oferta/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/ albo starać się samemu go reklamować ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Warto zastanowić się nad pomocą fachowców w tej dziedzinie. Firma Strategia marki https://zleca.pl/wykonawca/http-strategiamarki-pl-1595189951 pomaga sklepom internetowym w zaistnieniu w internecie. Wdrożone przez nich działania mogą zapewnić dobry start naszego biznesu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Do otworzenia sklepu na pewno dobry specjalista! Mój sklep tworzył Pan Bartosz: https://cyberiusz.pl/sklepy-internetowe, mogę śmiało polecić

    OdpowiedzUsuń