Translate

Sposoby na budowanie profili linków dla strony www

Jednym z najbardziej kluczowych elementów działań pozycjonerskich jest zadbanie o odpowiedni profil linków prowadzących do danej witryny. Proces ten wymaga jednak czasu i dywersyfikacji odnośników. W poniższej publikacji postaramy się wam zatem podpowiedzieć w jaki sposób skutecznie zbudować profil linków.


Pierwszym i najbardziej naturalnym miejscem pozyskiwania linków do witryny będą fora związane w sposób tematyczny z daną branżą. Udzielanie się na forum to jednocześnie znakomita okazja aby zaprezentować szerszej społeczności swoją wiedzę z danego zakresu i tym samym jeszcze bardziej zachęcić potencjalnych klientów do kliknięcia umieszczonych linków. Jednocześnie należy mieć na uwadze to, że nie na wszystkich forach możliwość zamieszczania odnośników jest od razu dostępna oraz, że mogą one być też otagowane parametrem ,,nofollow".

Kolejnym dobrym miejscem do budowania profili linków są blogi. To właśnie tam bowiem kierują swoje kroki użytkownicy, którzy mają jakiś problem lub szukają konkretnej usługi. Tutaj również należy pamiętać o publikacjach na blogach związanych tematycznie. Wpisy sponsorowane na blogach wiązać się będą jednak z pewną inwestycją finansową. Zazwyczaj możliwość umieszczenia linku będzie kwota wynosząca od kilku do kilkuset złotych lub też możliwość wymiany barterowej.

Innym źródłem pozyskania odnośników prowadzących do waszej strony są domeny partnerskie. Poprzez biznesową współpracę z innymi firmami można uzyskać możliwość umieszczenia logo firmy wraz z odnośnikiem na przykład w stopce strony partnerskiej. Innym przykładem może być umieszczenie odnośnika na stronie, przez firmę która zajęła się jej zaprojektowaniem oraz zakodowaniem. Tutaj kluczowe jest jednak posiadanie jakiś partnerów biznesowych - bez nich nie zdobędziecie takowych odnośników.

Następnym darmowym sposobem na pozyskanie linków zwrotnych do strony jest udzielanie się w sekcji komentarzy. Trzeba tutaj jednak mieć rzeczywiście coś wartościowego do powiedzenia. Inaczej wasz komentarz może przepaść w zalewie innych opinii i tym samym stracić na wartości. Dodatkowo trzeba mieć na uwadze, że w popularnych serwisach sekcja komentarzy najczęściej jest moderowana i tym samym udzielanie odpowiedzi o niskim stopniu merytorycznym może spotkać się z jego usunięciem.

Na sam koniec warto wspomnieć jeszcze o katalogach biznesowych i branżowych oraz mediach społecznościowych. W pierwszym przypadku najczęściej podlinkowanym słowem kluczowym będzie nazwa firmy i publikacja może wiązać się z pewną opłatą. W przypadku linków z social medi'ów najczęściej będą one posiadać atrybut ,,nofollow" dlatego też ich głównym celem jest przyśpieszenie procesu indeksacji danych podstron przez roboty wyszukiwarki Google.

Oczywiście poniższe przykłady nie wyczerpują do końca tematu budowania profili linków dla stron. Skorzystanie z nich powinno jednak przełożyć się na stworzenie mocno zdywersyfikowanego a tym samym skutecznego profilu linków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz