Translate

Jak wypromować sklep w internecie?

Nie ma obecnie chyba przedsiębiorcy, który nie zdawałby sobie sprawy z tego jak istotne jest prowadzenie sklepu internetowego. Aby jednak przyciągnąć klientów rzeczony sklep online należy odpowiednio wypromować. Poniżej postaramy się przedstawić kilka uniwersalnych kroków jak tego dokonać.


Niniejszy poradnik skupi się raczej na ogólnych poradach z jakich będzie mógł skorzystać niemal każdy. Zdajemy sobie bowiem sprawie, że niektóre branże rządzą się zupełnie innymi prawami niż inne i nie da się dać idealnych porad każdego przedsiębiorcy ze swoim sklepem www. Niemniej jednak praktycznie każda firma zauważy wzrost widoczności i rozpoznawalności swojego sklepu przez wdrożenie poniższych technik, które szerzej omówimy w kolejnych akapitach tej publikacji. Mowa tutaj o pozycjonowaniu sklepu www, reklamach w Google oraz firmowym blogu i działaniach w mediach społecznościowych.

Zacznijmy więc od pozycjonowania ponieważ to za jego sprawą produkty z danego sklepu www będą pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania a tym samym zwiększy się ruch i sprzedaż na sklepie. Kluczowe w aspekcie SEO jest odpowiednie zoptymalizowanie samej strony tak aby była zgodna z wymogami Google oraz dobranie odpowiednich słów kluczowych na które będzie wykonane pozycjonowanie. Innymi istotnymi elementami wpływającymi na pozycje w wynikach wyszukiwania są unikalne i rozbudowane opisy oraz szybkość działania samej strony www.

Kolejnym uniwersalnym środkiem do promocji sklepu internetowego jest reklama w Google. Mowa tutaj o reklamach w Google Ads czy też Google Shopping. To właśnie za ich pomocą można w krótkim czasie pozyskać nowych klientów. Ich zaletą jest duża elastyczność ( sami ustalamy ile i kiedy jesteśmy w stanie przeznaczyć na ten cel ) oraz natychmiastowe wyniki. W odróżnieniu jednak od pozycjonowania rezultaty kampanii reklamowej Google Ads są nietrwałe - po wyczerpaniu środków nie można już liczyć na efekty.

Innym środkiem do zwiększenia widoczności sklepu www jest prowadzenie firmowego bloga i budowanie trwałej relacji z klientami. Blog nie stanowi bowiem bezpośredniego narzędzia do sprzedaży ale ma raczej charakter narzędzia do tworzenia wokół firmy trwałej i oddanej społeczności. Poprzez publikowanie pomocnych tekstów tworzymy wizerunek eksperta i osoby obeznanej w danym temacie. W konsekwencji klient z czasem będzie bardziej skłonny do skorzystania z oferty kogoś, kto w jakiś sposób pomógł mu wcześniej lub też jawi się jako osoba rzetelna i biegła w danej branży.

Na sam koniec nie można zapomnieć o mediach społecznościowych. One również nie są de facto bezpośrednim narzędziem sprzedaży ( chociaż powoli się to zmienia - vide Instagram ) a raczej środkiem do budowania relacji z klientami. Social media dają ogromne możliwości głównie za sprawą niezwykle bogatej bazy użytkowników. Sprawia to, że można dotrzeć do potencjalnych klientów z praktycznie każdego zakątka świata.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz