Translate

piątek, 20 lipca 2018

Jak przygotować i zoptymalizować kanał na YouTube?

Jeszcze parę lat temu nikt nie podejrzewał, że pozycja tradycyjnej telewizji może być zagrożona. Statystyki i liczba odwiedzin serwisu YouTube świadczą jednak, że to medium pod względem popularności już dawno zostawiło w tyle tradycyjne formy przekazu wideo. Każdego dnia miliony użytkowników wrzucają swoje treści które trafiają do jeszcze większej grupy potencjalnych odbiorców. Sprawia to, że YouTube jest jednym z najlepszych obecnie sposobów do reklamowania się w sieci. W tym artykule postaramy się zatem podpowiedzieć wszystkim początkującym jak przygotować i zoptymalizować swój kanał na YouTube tak aby przyciągnąć do siebie pokaźną liczbę odbiorców.


Dobrze zaprojektowany i przygotowany kanał na YouTube stanowi doskonałe narzędzie służące do dotarcia do dużej liczby osób. Kanał YouTube jest jednym z kluczowych elementów udanej strategii marketingowej służącej do zainteresowania potencjalnych klientów naszymi usługami czy też produktami.

Chcąc zatem zoptymalizować firmowy kanał na YouTube trzeba pamiętać o kilku ważnych elementach. Pierwszym jest grafika kanału. Umieszczenie interesującej wizualnie kreacji graficznej pozwoli przyciągnąć wzrok oglądających i zachęcić do zapoznania się publikowaną treścią. Nie bez znaczenia będzie przygotowanie odpowiednich miniatur publikowanych filmów. One jako pierwsze będą rzucać się w oczy osobom przeglądającym materiały wideo.

Kolejnym istotnym elementem jest atrakcyjny i zachęcający do kliknięcia tytuł filmu. Pod względem pozycjonowania najlepiej będzie w danym tytule użyć słów kluczowych tak aby nasz film z większym prawdopodobieństwem ukazały się w wynikach wyszukiwania.

Następnym elementem na który trzeba zwrócić baczną uwagę będzie sam opis filmu. Tutaj także można skorzystać z potencjału jaki daje wykorzystanie słów kluczowych, należy mieć jednak na uwadze, że trzeba je umieścić na samym początku opisu gdyż jako wynik wyszukiwania wyświetlane jest wyłącznie 120 znaków ze spacjami.

Do odpowiedniej optymalizacji kanału na YouTube trzeba też mieć na uwadze użyte tagi. Dobrze będzie zastanowić się czego może szukać potencjalny widz i na tej podstawie oprócz oczywistych dla tematyki danego filmu tagów wybrać również te dodatkowe.

Na sam koniec pamiętajmy, że liczy się przede wszystkim tworzenie ciekawych treści wideo i ich regularna publikacja. Dopiero takie działania w połączeniu z odpowiednią optymalizacją pozwolą wam w pełni osiągnąć sukces na YouTube.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz