Translate

piątek, 29 czerwca 2018

Najczęstsze błedy podczas tworzenia konkursów na Facebooku

Kto z nas nie chciałby wygrać czegoś wartościowego? Wszyscy kochamy rywalizację przez co konkursy na wszelkiego rodzaju stronach czy portalach społecznościowych cieszą się tak ogromnym zainteresowaniem. Najczęściej tego rodzaju akcje promocyjne przeprowadzane są za pośrednictwem Facebooka. Pojawia się tutaj jednak pytanie jak przeprowadzić konkurs aby był on zgodny z prawem i regulaminem społecznościowego giganta? W tym artykule podpowiemy wam jakich błędów podczas tworzenia konkursów na Facebooku unikać.


Pierwszym i chyba najczęściej pojawiającym się błędem jest brak celu danego konkursu. Jako przedsiębiorca chcemy w końcu poprzez organizację konkursu osiągnąć jakiś konkretny cel. Wypromować nowy produkt, zwiększyć ruch na stronie czy też poprawić rozpoznawalność naszej marki. Określenie celu powinno bowiem stanowić punkt wyjścia do stworzenia całej koncepcji danego konkursu.

Kolejnym nagminnie przewijającym się błędem są konkursy opierające się na schemacie polubienie - oznaczenie - udostępnienie. Trzeba mieś świadomość, że nawoływanie do udostępniania postów czy też oznaczania innych użytkowników portalu jest z punktu widzenia regulaminu absolutnie nie dopuszczalne. Nieprzestrzeganie tego rodzaju zasad może doprowadzić do usunięcia postu konkursowego czy też zbanowaniem całego profilu.

Innym błędem jest miernej jakości szata graficzna baneru konkursowego. Wielokrotnie można spotkać się z przykładem konkursów, które wyglądają jakby były przygotowane na ostatnią chwilę. Dobrej jakości baner konkursowy to podstawa do przyciągnięcia użytkowników! Ponadto warto pamiętać, że grafika konkursowa powinna posiadać odpowiedni wygląd. Dobrym krokiem będzie umieszczenie na niej zdjęcia głównej nagrody oraz dodanie dobrze widocznego napisu ,,konkurs".

Do błędów konkursowych trzeba też zaliczyć stosowanie zbyt dużej ilości tekstu w opisie całego konkursu. Jeżeli będziesz promował swój post konkursowy za pośrednictwem narzędzi do promocji jakie udostępnia Facebook to musisz się upewnić, że ilość tekst nie będzie zbyt duża. Zamieść tam zatem tylko najbardziej istotne informacje.

Wszelkie inne szczegóły powinny znaleźć się natomiast w regulaminie konkursowym. Jeżeli to możliwe to powinien go przygotować prawnik, aby mieć pewność, że wszystko odbędzie się zgodnie z literą prawa. Regulamin powinien zostać umieszczony w jakimś widocznym miejscu. Na naszej stronie firmowej czy też w sekcji notatki na Facebookowym profilu.

Trzymanie się powyższych zasad powinno sprawić, że przygotowane konkursy będą cieszyć się dużym powodzeniem. Jeżeli jednak nie czujecie się na siłach do przygotowania tego rodzaju konkursów lub obsługa mediów społecznościowych sprawia wam problemy to zachęcamy skorzystać z naszej oferty obsługi Facebooka - E-prom



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz