Translate

Jak zoptymalizować kartę produktu w sklepie www?

Sukces każdego sklepu internetowego w dużej mierze zależy od tego jak prezentuje się karta produktu. Jego właściwa kompozycja może zachęcić lub też zwyczajnie zniechęcić klienta do dokonania zakupu w danym sklepie online. Nadal jednak wielu przedsiębiorców bagatelizuje ten fakt i nie przywiązuje odpowiedniej wagi do tego jak karta produktu wygląda. W tym artykule postaramy się zatem podpowiedzieć jak zoptymalizować kartę produktu w sklepie www.


Po pierwsze należy zadbać o to aby sam adres karty produktu posiadał właściwą strukturę URL - taką która będzie przyjazna wyszukiwarkom internetowym jak i samym użytkownikom. Trzeba więc upewnić się, że w adresie URL uwzględnione zostaną słowa kluczowe, poszczególne elementy będą odpowiednio podzielone a on sam nie będzie przekraczał około 120 znaków.

Kolejnym kluczowym elementem jest sam opis produktu. Naturalnym jest, że nie powinien on być duplikatem. Trzeba zatem jak ognia unikać stosowania opisów udostępnianych przez producentów do wykorzystania. Najlepszą metodą jest postawienie na własne, unikalne opisy. Jeżeli jednak z jakiś względów dany producent wymaga aby zastosować jego własny opis to zawsze należy go wzbogacić o kilka własnych zdań na temat danego towaru.

Długość opisu powinna wynosić przynajmniej tysiąc znaków a w jego treści umieścić należy takie informacje jak słowa kluczowe ( nie więcej niż dwa lub trzy ) oraz przedstawić klientowi jasno i klarownie korzyści płynące z posiadania danego towaru.

W samym opisie nie można też zapomnieć o specyfikacji danego produktu. Koniecznie trzeba zatem zadbać aby znalazły się tam informacje o jego wymiarach, wadze itd.
Warto również postawić na ikonograficzne przedstawienie różnego rodzaju zalet danego produktu. Pozwoli to w łatwiejszy sposób przyswoić klientom zalety sprzedawanego towaru.

Przejdźmy następnie do grafiki na stronie produktu. Wszystkie powinny być wysokiej jakości ale jednocześnie odpowiednio skompresowane tak aby mogły się odpowiednio szybko wczytać. Dodatkowo należy pamiętać aby każda grafika posiadała atrybut ALT. Należy też zadbać aby grafiki były odpowiednio atrakcyjne wizualnie dla użytkownika i przedstawiały towar z różnego rodzaju ujęć. Tak aby mógł przyjrzeć się każdemu detalowi.

Na stronie produktu nie można też zapomnieć o linkowaniu wewnętrznym. Można je zastosować na przykład poprzez dodanie sekcji z ,,podobnymi produktami" lub też ,,polecanymi". Zwiększy to prawdopodobieństwo, że klient doda dodatkowy produkt do koszyka.

Tak przygotowana karta produktu na pewno pozwoli przyciągnąć do sklepu większą liczbę klientów. Jeżeli nie czują się Państwo na siłach aby samemu wprowadzić tego rodzaju zmiany na stronie sklepu to zachęcamy do kontaktu z nami - E-prom http://e-prom.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz