Translate

piątek, 13 kwietnia 2018

Kardynalne błędy podczas tworzenia kampanii AdWords

Jeżeli zastanawiacie się w jaki sposób pozyskać potencjalnych klientów dla swojej firmy w krótkim czasie i w skuteczny sposób to na pewno powinniście rozważyć możliwość skorzystania z potencjału jaki drzemie w reklamach AdWords. Odpowiednio skonfigurowana kampania jest w stanie w zauważalny sposób podnieść sprzedaż w twoim sklepie online czy też zachęcić klientów do skorzystania z oferowanych usług. Czasami jednak zdarzają się kampanie AdWords które nie przynoszą absolutnie żadnych efektów oprócz nieco lżejszego portfela po ich zakończeniu. W tym artykule skupimy się zatem na najważniejszych błędach w kampanii AdWords które mogą skutecznie utrudnić osiągnięcie zamierzonego celu.


Pierwszym i chyba najczęściej przewijającym się błędem jest dobór złych słów kluczowych. Wybranie zbyt szerokiego zakresu słów kluczowych sprawi, że nasza oferta trafi do osób które tak naprawdę nie są zainteresowane danym produktem lub usługą. Głównym powodem takie stanu rzeczy będzie nie wykorzystanie opcji wykluczających się słów kluczowych jak i użycie słów wieloznacznych. Warto zatem dokładnie przeanalizować listę słów kluczowych przed uruchomieniem całej kampanii AdWords tak aby idealnie dopasować ją do oferowanego asortymentu.

Kolejnym błędem jest próba uzyskania jak najwyższej pozycji reklamy przy stosunkowo ograniczonym budżecie. Logicznym jest iż im wyżej reklama znajdzie się w wynikach wyszukiwania tym większe koszta poniesiemy. Niestety nie zawsze wysoka pozycja reklamy wiąże się z większymi zyskami. Bitwa o najwyższą pozycję reklamy ma zatem sens jedynie w przypadku gdy nie jesteśmy ograniczeni przez dostępne środki finansowe lub też w przypadku gdy koniecznie chcemy prześcignąć konkurencję.

Zatem odpowiednie dopasowanie stawek oraz sama jakość reklam mają kluczowe znaczenie dla sukcesu danej kampanii reklamowej. Przy niskim budżecie to właśnie te dwa czynniki w głównym stopniu zadecydują o tym jak bardzo pozytywne rezultaty może przynieść stworzona przez nas kampania AdWords.

Ostatnim błędem na którym się skupimy w niniejszym artykule będzie błędne nakierowanie reklam na urządzenia oraz aplikacje. Domyślne ustawienia AdWords sprawiają, że reklamy będą wyświetlały się zarówno na urządzeniach mobilnych jak i też w aplikacjach. Gdy ponad połowa ruchu w internecie pochodzi własnie z tego rodzaju urządzeń wydaje się to być jak najbardziej dobrym posunięciem. Niestety istnieją strony które nie są jeszcze przyjazne dla urządzeń mobilnych i trzeba wtedy ograniczyć stawki reklam w kampanii w bardzo drastyczny sposób.

Brak witryny w wersji przyjaznej użytkownikom mobilnym to prosta droga do zniechęcenia do siebie użytkowników, którzy zwyczajnie rezygnują z korzystania z tego rodzaju stron. Problem ten dotyczy w ogromnej mierze sklepów internetowych, gdzie najłatwiej jest go zauważyć ( jeżeli szukacie firmy która zmieni waszą stronę na wersję mobilną to zapraszamy do kontaktu - http://e-prom.com.pl ). Jeżeli zatem chcemy na przykład ograniczyć kierowanie reklam AdWords na aplikacje mobilne z których ruch jest zazwyczaj mało wartościowy to wystarczy je wykluczyć wpisując adsenseformobileapps.com jako jedną z wykluczonych stron docelowych w kampanii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz