Translate

piątek, 20 kwietnia 2018

Dobre praktyki SEO w sklepie www

Są przedsiębiorcy którzy nie biorą pod uwagę tego iż samo uruchomienie sklepu www jest niewystarczające do osiągnięcia sukcesu w handlu internetowym. Zwyczajnie nie zdają sobie sprawy z tego, że od widoczności ich strony w sieci zależy to czy uda im się pozyskać odpowiednią liczbę klientów, którzy będą generować zyski. Doprowadzenie do sytuacji gdy sklep www jest dobrze widoczny w wynikach wyszukiwarki Google wiąże się z dużymi nakładami pracy i odpowiednim wdrożeniem wielu podstaw działania SEO. W tym artykule postaramy się wam zatem podpowiedzieć kilka sprawdzonych praktyk SEO jakie warto stosować w sklepie internetowym.


Po pierwsze należy zadbać o to aby adresy URL na stronie były przyjazne dla robotów wyszukiwarek i samych użytkowników. Chodzi o to aby użytkownik patrząc na sam adres strony był już w stanie wywnioskować jaką treść tam znajdzie. Zamiast zatem adresów w stylu: http://example.pl/index.php?product=123 lepiej będzie użyć adresu http://example.pl/tablety/samsung-galaxy-tab-10

Większość popularnych CMS'ów na których funkcjonują sklepy www posiada odpowiednie dodatki, które w prosty sposób pozwolą na wdrożenie przyjaznych SEO adresów URL.

Następnym krokiem powinno być wprowadzenie na stronę sklepu breadcrumbs czyli tak zwanych okruszków. Mowa tutaj o ścieżce która dokładnie pokazuje lokalizację użytkownika na danej stronie www. Okazują się one niezwykle pomocne gdy użytkownik ma potrzebę przejścia do innej kategorii sklepu.

Kolejną dobrą praktyką będzie nie kopiowanie opisów z oficjalnej strony producenta. Algorytmy wyszukiwarki Google bardzo cenią sobie unikalne treści i z tego też względu należy postawić na własne opisy. Pozwoli to w prosty sposób dużo lepiej wypozycjonować daną stronę w wynikach wyszukiwania oraz uniknąć podejrzeń ze strony algorytmu o powielanie treści.

Inną metodą na optymalizację sklepu www pod kątem SEO będzie odpowiednia optymalizacja meta-tagów. Pozwoli to użytkownikom już na poziomie wyników wyszukiwania zapoznanie się z różnymi parametrami produktu, dzięki czemu wie on doskonale na jaką podstronę przeniesie go dany odnośnik.

Na sam koniec należy też zadbać o odpowiednią szybkość wczytywania się sklepu internetowego. W czasach gdy użytkownicy są bardzo niecierpliwi i łatwo ich zirytować strona która wczytuje się ponad kilka sekund to proszenie się o kłopoty. Najpewniej klient nie będzie chciał już powrócić na stronę która wczytuje się tak długo. Należy zatem podjąć odpowiednie działania które będą miały na celu skrócenie czasu wczytywania się strony. Mowa na przykład o optymalizacji rozmiaru grafik na stronie czy też unikania zbędnych wtyczek czy rozszerzeń danego systemu CMS które tylko spowalniają działanie.

Mamy nadziej, że zaprezentowane porady okażą się dla was pomocne. Jeżeli jednak szukacie kogoś kto zaimplementowałby je za was na stronie waszego sklepu www to serdecznie zapraszamy do kontaktu - E-prom

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz