Translate

Typy treści jakie można wykorzystać w internetowym marketingu

Chyba wszystkie osoby zajmujące się publikowaniem treści w internecie przyznają, że liczy się umieszczenie zróżnicowanego contentu. Dzisiaj zajmiemy się zatem przedstawieniem rodzajów treści jakie pomogą Ci osiągnąć zakładane przez ciebie cele marketingowe.

Pierwszym i chyba obecnie najbardziej rozpowszechnionym typem są teksty poradnikowe. Skąd wynika ich popularność? Otóż można je zastosować praktycznie w każdej gałęzi biznesu. Poradniki mogą być tworzone pod kątem jakiegoś konkretnego zagadnienia lub też stworzyć z nich całą serię dotyczącą różnego rodzaju tematów. Dzięki poradnikom można realizować takie cele marketingowe jak link building ( czyli zdobycia linków z innych stron ) czy też wsparcie sprzedaży.

Kolejnym typem publikowanych treści są listy. Są one bardzo wygodne dla czytelników ze względu na swoją przystępność. Wystarczy zapoznać się z tytułem i kolejnymi punktami listy aby mieć ogólny pogląd o danym zagadnieniu. Dlatego tak duży powodzeniem cieszą się wszelkie artykuły typu top 5, top 10 itd.
Listy mogą mieć zarówno charakter ekspercki i wyczerpująco omawiać dany temat lub też być zwyczajnie rozrywkowe i zajmować się treściami związanymi z show biznesem czy mediami.
Za pomocą list najlepiej realizować takie cele marketingowe jak rozszerzanie zasięgu oraz angażowanie potencjalnych użytkowników.

Innym gatunkiem publikowanych treści jest tak zwany evergreen content, czyli treści które mają bardzo długi termin przydatności do użycia i praktycznie nigdy się nie starzeją więc można je publikować praktycznie zawsze. Do evergreenów można zaliczyć wszelkiej maści wywiady, słowniki pojęć czy na przykład przepisy kulinarne. Warto zatem od czasu do czasu na swoim blogu czy też stronie publikować tego rodzaju ponadczasowe treści, które cały czas będą generowały ruch. Evergreen content może przysłużyć się zarówno do link buildingu jak i pozycjonowania SEO.

Kolejnym z omawianych tutaj typów treści będą aktualności i newsy czyli całkowite przeciwieństwo tego o czym wspominaliśmy przed chwilą. Są one wstanie wygenerować bardzo duży ruch jednak nie zawsze przekłada się to na dobre realizowanie celów marketingowych. Dlatego decydując się na tego typu rodzaj publikacji należy bardzo uważać.

Na sam koniec zostawiliśmy recenzje i wszelkiego rodzaju testy. Jeżeli wiesz czym głównie interesują się klienci w twojej ofercie przedstaw rzetelną recenzję tego właśnie produktu. Poprzez publikację recenzji możesz zarówno budować zaufanie do swojej marki, zyskiwać odnośniki do strony ( link building ) jak i zyskiwać większy zasięg w mediach społecznościowych.

Źródło - opracowanie własne e-prom.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz