Translate

Jak dobrać słowa kluczowe pod względem pozycjonowania i reklam

Pomyślicie sobie zapewne, że wybór słów kluczowych to przysłowiowa ,,bułka z masłem" i każdy kto potrafi logicznie myśleć nie będzie miał zbyt wielkiego problemu z ich wyborem. Aby jednak dobrać słowa kluczowe w optymalny sposób i wykorzystać w pełni możliwości jakie dają musisz włożyć w cały proces nieco czasu i gruntownie przeanalizować wiele czynników. Postaramy się wam zatem dzisiaj przybliżyć jak powinien wyglądać proces dobierania słów kluczowych.

Tradycyjnie na samym początku wypadałoby zebrać wszelkie niezbędne informacje przed przystąpieniem do działania. Jak sami dobrze wiecie różne strony internetowe mają różny charakter i są bogate w innego rodzaju treści. Dlatego też na przykład w odniesieniu do strony firmowej zaczniemy od opisania firmy i jej usług i to na tej podstawie będziemy starać się wybrać pierwsze słowa kluczowe. W przypadku dziedzin takich jak e-commerce podstawowym działaniem będzie wyszczególnienie kategorii i samych produktów aby na tej podstawie ustawić słowa kluczowe. Warto na tym etapie również poszukać synonimów zebranych słów jak i wyrazów bliskoznacznych.

Tak powstałą wstępną listę słów kluczowych można w bardzo prosty sposób rozszerzyć stosując na przykład mikser słów.
Warto też skorzystać z dedykowanych narzędzi to wyboru słów kluczowych. Już same wyszukiwarki są wstanie nakreślić jak dobierać słowa kluczowe. Wpisane w wyszukiwarkę pewnej frazy owocuje bowiem kilkoma podpowiedziami czy aby na pewno nie szukamy innego sformułowania. Bardzo przydatne będzie skorzystanie z narzędzia jakie oferuje wyszukiwarkowy gigant czyli Google i jego Planer słów kluczowych. Narzędzie to jest w stanie zaproponować odmiany wpisanych słów, słowa bliskoznaczne oraz oszacować popularność danego wyrażenia w wynikach wyszukiwania.

Masz już zatem dość bogatą liczbę słów kluczowych jednak zawsze możesz je poszerzyć dokonując na przykład analizy stron konkurencji.

Kiedy mamy już tak przygotowaną listę ze słowami kluczowymi musimy przystąpić do procesu segregacji pod pewnymi względami. Pomocne w tym będą takie aspekty jak charakterystyka rynku w którym operujesz, grupa docelowa do której zamierzasz trafić oraz oczywiście zakładany budżet. Teraz będziesz mógł spojrzeć na dane słowa kluczowe pod względem popularności czyli tego jak często dana fraza jest wyszukiwana, jej kosztowności czyli ceny za kliknięcie oraz efektywności.



Po tym etapie możesz już przystąpić do wdrożenia słów kluczowych. Nie możesz jednak zapomnieć o testowaniu ich efektywności. Analiza i usprawnianie kampanii pozycjonerskiej czy też reklamowej to jeden z podstawowych elementów sukcesu w tej branży. Musisz zatem przyjrzeć się czy zakładane cele zostały osiągnięte w stosunku do danych słów kluczowych czy też może należy skupić się na zmianach ( dodanie słów kluczowych o mniejszej popularności, zmniejszeniu ilości słów kluczowych itd ).

Źródło - opracowanie własne e-prom.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz