Translate

piątek, 24 marca 2017

Skuteczna kampania mailingowa - poradnik dla początkujacych

Dzisiaj zajmiemy się omówieniem reklamy w formie e-mail marketingu. Na czym on tak w ogóle polega? Otóż tego rodzaju marketing można zaliczyć do jednego z bardziej skutecznych działań reklamowych, który dodatkowo jest relatywnie tani. W wielkim skrócie - e-mail marketing polega na przesyłaniu oferty handlowej czy też promocyjnej do odbiorców.


Zanim jednak przystąpicie do tworzenia swojej pierwszej kampanii mailingowej musicie mieć na uwadze, że będą was obowiązywać pewne kwestie prawne, jako, że kampanie mailingowe są uregulowane prawnie. Chodzi tutaj o ustawę z grudnia 2014 roku dotyczącą w wielkim skrócie ochrony danych osobowych. Polskie przepisy w jasny sposób zabraniają wysyłania informacji handlowej jeżeli nie została na to uprzednio wyrażona zgoda.



Skoro kwestie prawne mamy już za sobą zastanówmy się na co zwrócić baczną uwagę podczas tworzenia tego rodzaju kampanii. Na samym początku należy zadać sobie pytanie czy posiadamy odpowiedni dużą bazę mailingową. Jeżeli nie to musicie podjąć kroki aby ją powiększyć. Metod na to jest jak zwykle całkiem sporo. Możesz na przykład umieścić na swojej stronie formularz pozwalający zapisać się do newslettera i w ten sposób pozyskiwać adresy mailowe. Inny sposób to oferowanie ekskluzywnych usług lub produktów w zamian za podanie adresu mailowego. Do budowania bazy mailingowej można też wykorzystać różnego rodzaju konkursy. Alternatywą dla tego rodzaju działań będzie wykorzystanie zewnętrznej bazy danych. Możesz skorzystać w tym celu z usług specjalistycznych firm - takich jak nasza. Dobierzemy grupę odbiorców do twoich potrzeb.

Wiemy już zatem do kogo będziemy wysyłać naszą ofertę pora zastanowić się jak powinna ona wyglądać. Na pewno bardzo ważny jest nagłówek samej wiadomości - musi się wyróżniać i przyciągnąć uwagę odbiorcy już na pierwszy rzut oka.

Sama treść oferty również musi być czytelna i klarowna oraz zawierać wezwanie do działania czyli tak zwane ,,call to action".
Jeżeli planujecie dodawać jakieś załączniki do mailingu to pamiętajcie aby nie były one zbyt wielkie. Nie radzimy przekraczać limitu jednego megabajta.

Na sam koniec zastanówmy się kiedy najlepiej uruchomić kampanię mailingową. Otóż według naszego doświadczenia najlepiej sprawdzą się dni robocze, jako, że w pozostałe dni nieco mniej chętnie ludzie zaglądają do swoich skrzynek pocztowych. Optymalne godziny do rozpoczęcia wysyłania maili to okres pomiędzy 9 rano a 12 popołudniu.

Źródło - opracowanie własne E-prom


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz