Translate

piątek, 17 marca 2017

Fakty i mity na temat content marketingu

W dzisiejszym wpisie zajmiemy się omówieniem popularnych mitów na temat content marketingu. Zacznijmy jednak od początku i zadajmy sobie pytanie czym tak w ogóle jest ,,content marketing"? Otóż według definicji  jest to pewna strategia, która polega na pozyskiwaniu klientów poprzez publikację atrakcyjnych lub też przydatnych treści które skierowane są do ściśle określonej grupy odbiorców.


Jednak ta definicja nie jest tak do końca trafna, gdyż można by pomyśleć, że content marketing to jedynie artykuły. I rzeczywiście odgrywają one ogromną rolę w tym rodzaju marketingu ale nie są jedyną formą jaką można wykorzystać do promocji.
Do content marketingu można przecież również zaliczyć infografiki, filmy, raporty czy też nagrania głosowe.


Co również może być dla niektórych interesujące według przeprowadzonych badań artykuły wcale nie są zaliczane do najefektywniejszego modelu prezentowania treści. Najbardziej skuteczną metodą jest bezpośrednie prezentowanie treści na różnego rodzaju szkoleniach czy też konferencjach w których dana marka buduje świadomość swoich klientów.

Jednym z mitów związanych z content marketingiem jest stwierdzenie, że dobre treści zawsze same się wypromują.
Można zainwestować naprawdę dużo w przygotowanie merytorycznej i atrakcyjnej dla klienta treści ale nie gwarantuje to nigdy sukcesu. Nie można brać za pewnik, że coś co w teorii ma szansę stać się hitem musi nim się okazać w rzeczywistości.


Treści które same się rozprzestrzeniają w internecie zawdzięczają swoją viralowość zazwyczaj zwyczajnemu szczęściu i w większości nie były planowane jako marketingowa akcja. Za przykład mogą posłużyć amatorskie filmiki nagrywane telefonem komórkowym które bardzo łatwo wykonać a mimo to często zyskują duże zainteresowanie w sieci.

Z tego też względu treściom tworzonym w marketingowym celu należy pomóc z promocją ( w końcu jak sama nazwa wskazuje mamy do czynienia z treścią - contentem jak i działaniami promocyjnymi - marketing ). Tutaj do akcji wchodzą praktyki marketingowe takie jak pozycjonowanie, marketing szeptany czy też reklama typu PPC.


Kolejny mit dotyczy oczekiwań odnośnie natychmiastowych wyników i licznych pretensji nie świadomych działania tego rodzaju marketingu klientów. Bardzo często oczekuje się, że content marketing przyniesie natychmiastowy wzrost sprzedaży. Nie można jednak tego utożsamiać z tego rodzaju profitami ponieważ nie jest to kampania landing page gdzie cała akcja skierowana jest na zachęcenie do zakupu danego produktu.
Content marketing to forma tworzenia i pielęgnowania długotrwałej relacji z klientami. Publikacja reklamowych treści ma za zadanie budować świadomość danej marki i  kreować jej wizerunek.
Dobre treści tworzą atmosferę sprzyjającą do powrotu klientów na nasze strony i udostępniania danych informacji dalej, w naturalny sposób.

Źródło - opracowanie własne E-prom

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz