Translate

środa, 9 listopada 2016

Fakty i mity związane z SEO

Dzisiaj zajmiemy się omówieniem kilku faktów i mitów dotyczących pozycjonowania stron internetowych czyli SEO. W pewnych kręgach może się wydawać, że dane stwierdzenie jest wyssane z palca, a w rzeczywistości okazuje się ono najprawdziwszą prawdą.


Zacznijmy zatem od faktów. Otóż pierwszym z nich jest to iż unikalny i oryginalny tekst to podstawa sukcesu. Jak sami chyba wszyscy wiecie internet jest pełen różnych zbytecznych informacji. Algorytmy Google również to wiedzą i dlatego wartościowe i unikalne publikacje zwiększają szansę na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Kolejny fakt dotyczy tego iż nikt poza garstką osób nie zna zasady działania algorytmu Google. Firma z Mountainview bardzo chroni swoich sekretów i poza kilkoma pracownikami odpowiedzialnymi za tworzenie algorytmu nikt tak naprawdę nie wie jak on rzeczywiście działa. Z tego też względu praca pozycjonera polega na testowaniu nowych rozwiązań, które okażą się najbardziej skuteczne.


Innym mało znanym faktem jest to iż czas wczytywania strony jest istotnym parametrem. W przypadku gdy strona wczytuje się bardzo wolno będzie drastycznie rosnąć tak zwany współczynnik odrzuceń, czyli klientów którzy porzucili próbę odwiedzenia naszej witryny. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania wiąże się więc również z tym czy twoja strona wczytuje się szybko potencjalnym klientom.

Zajmijmy się teraz kilkoma mitami, które pokutują na temat SEO. Pierwszym z nich jest taki iż można daną stronę wypozycjonować w określonym czasie. Jest to nieprawda. Istnieje możliwość przybliżonego oszacowania danej pozycji w przedziale czasowym ale jest to bardzo trudne jako, że na wynik w Google ma wpływ bardzo wiele czynników.


Innym pokutującym mitem jest ten, że raz zdobyta pozycja w wynikach wyszukiwania pozostaje już na zawsze. Jest to absolutna nieprawda. Nikt nie może ci zagwarantować stałej pozycji. O wynik strony należy ciągle dbać aby go utrzymać.


Na sam koniec należy obalić twierdzenie, że kampania AdWords stanowi część procesu pozycjonowania. Wszyscy zaznajomieni z tematem powinni wiedzieć, że AdWrods to całkowicie oddzielna usługa, będąca kolejnym marketingowym narzędziem, które nie ma jednak z pozycjonowaniem nic wspólnego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz