Dzisiaj zajmiemy się omówieniem kilku faktów i mitów
dotyczących pozycjonowania stron internetowych czyli SEO. W pewnych kręgach
może się wydawać, że dane stwierdzenie jest wyssane z palca, a w rzeczywistości
okazuje się ono najprawdziwszą prawdą.
Zacznijmy zatem od faktów. Otóż pierwszym z nich jest to iż
unikalny i oryginalny tekst to podstawa sukcesu. Jak sami chyba wszyscy wiecie
internet jest pełen różnych zbytecznych informacji. Algorytmy Google również to
wiedzą i dlatego wartościowe i unikalne publikacje zwiększają szansę na wyższą
pozycję w wynikach wyszukiwania.
Kolejny fakt dotyczy tego iż nikt poza garstką osób nie zna
zasady działania algorytmu Google. Firma z Mountainview bardzo chroni swoich
sekretów i poza kilkoma pracownikami odpowiedzialnymi za tworzenie algorytmu nikt
tak naprawdę nie wie jak on rzeczywiście działa. Z tego też względu praca pozycjonera polega
na testowaniu nowych rozwiązań, które okażą się najbardziej skuteczne.
Innym mało znanym faktem jest to iż czas wczytywania strony
jest istotnym parametrem. W przypadku gdy strona wczytuje się bardzo wolno
będzie drastycznie rosnąć tak zwany współczynnik odrzuceń, czyli klientów
którzy porzucili próbę odwiedzenia naszej witryny. Wysoka pozycja w wynikach
wyszukiwania wiąże się więc również z tym czy twoja strona wczytuje się szybko potencjalnym klientom.
Zajmijmy się teraz kilkoma mitami, które pokutują na temat SEO. Pierwszym z nich jest
taki iż można daną stronę wypozycjonować w określonym czasie. Jest to
nieprawda. Istnieje możliwość przybliżonego oszacowania danej pozycji w
przedziale czasowym ale jest to bardzo trudne jako, że na wynik w Google ma
wpływ bardzo wiele czynników.
Innym pokutującym mitem jest ten, że raz zdobyta pozycja w
wynikach wyszukiwania pozostaje już na zawsze. Jest to absolutna nieprawda.
Nikt nie może ci zagwarantować stałej pozycji. O wynik strony należy ciągle
dbać aby go utrzymać.
Na sam koniec należy obalić twierdzenie, że kampania AdWords
stanowi część procesu pozycjonowania. Wszyscy zaznajomieni z tematem powinni
wiedzieć, że AdWrods to całkowicie oddzielna usługa, będąca kolejnym
marketingowym narzędziem, które nie ma jednak z pozycjonowaniem nic wspólnego.
Dobry wstęp do seo. Wszelkie elementy opisałem w tym artykule - https://seo-cymes.pl/co-to-jest-seo-optymalizacja/.
OdpowiedzUsuń