Translate

Skuteczny link building - czyli jak linkować stronę?

Jedną z podstaw działań pozycjonerskich w obecnych czasach jest zdobywanie wartościowych odnośników kierujących do danej domeny. Co jednak należy rozumieć pod pojęciem wartościowych i jakościowych? Jak ocenić który odnośnik będzie bardziej przydatny od innego? Na tego typu pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższej publikacji.



Zacznijmy jednak od podstaw czyli wyjaśnienia dla niewtajemniczonych czym dokładnie jest link building. Otóż to nic innego jak jedna z technik optymalizacji strony i zdobywania wysokich pozycji w wyszukiwarce bazujący na pozyskiwaniu unikalnych odnośników prowadzących do domeny.

Skoro podstawy mamy już za sobą to przejdźmy do tego jak podejść do procesu budowania zaplecza linków. Na pewno trzeba od razu zaznaczyć, że jest to proces długotrwały i rozłożony w czasie. Potrzeba zatem cierpliwości oraz systematyczności w procesie budowania linków.

Należy tutaj wspomnieć również o kilku rodzajach linków. Wyróżniamy zatem linki wewnętrzne, które umieszczone są w obrębie jednej strony jak i też linkowanie zewnętrzne. W przypadku tego drugiego pozyskiwać należy wyłącznie wartościowe odnośniki. Jak ocenić ich jakość? Otóż służą do tego celu różnego rodzaju parametry takie jak PageRank, wiek domeny oraz liczba odnośników do niej prowadzących. Nie bez znaczenia jest również tematyka danej domeny z której pochodzi link. Najlepiej aby była ona zbliżona do strony którą linkuje.

Podczas pozyskiwania odnośników warto również postawić na różnorodność samych anchorów. Mowa tutaj o linkowaniu zarówno słów kluczowych jak i też brandu czy też czystego adresu URL strony. Zbiór anchorów powinien być zróżnicowany i wyglądać naturalnie.

Do analizy zbioru anchorów najlepiej posłużyć się zewnętrznymi narzędziami takimi jak popularny Ahrefs. Wśród anchorów pierwsze miejsce powinna zajmować sama domena, potem jej nazwa a dopiero potem słowa kluczowe.

Kolejną istotną kwestią jest pozyskiwanie odnośników wyłącznie z domen krajowych. Mimo iż dobrą praktyką jest linkowanie z domen z danej okolicy czy też regionu to warto od czasu do czasu postawić na różnorodność i wykorzystać również odnośniki z zagranicznych domen. Powinny one jednak stanowić mniejszą część.

W tym miejscu należy również wspomnieć o tym, że pomiędzy liczbą domen linkujących a samych odnośników istnieje spora różnica. Ilość domen linkujących jest bowiem bardziej znacząca niżeli liczba samych linków. Jakość jest ważniejsza od ilości. Jeżeli zatem stoicie przed dylematem czy pozyskać 10 linków z 10 różnych domen niż 50 linków z 2 różnych domen to pierwsza opcja jest znacznie lepsza dla efektów.

Mamy nadzieję, że przedstawione porady pozwolą wam skutecznie zbudować profil linków dla pozycjonowanej strony.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz