Translate

Najważniejsze czynniki rankingowe SEO w oczach Google

Pozycjonowanie strony internetowej zależy od bardzo wielu czynników. Ile ich jest tak naprawdę wie tylko samo Google. Dodać do tego należy ciągłe zmiany w algorytmach pozycjonujących, które sprawiają, że jedne czynniki zyskują na znaczeniu a inne tracę. Poniżej postaramy się przedstawić wam te najbardziej istotne czynniki, które na przestrzeni czasu zawsze były bardzo istotne.


Pierwszym czynnikiem jest obecność słów kluczowych w tytule samej strony. To  bowiem na podstawie tytułu algorytmy Google określają tematykę danej strony.

Kolejnym elementem są słowa kluczowe ale już umieszczone w treści na stronie. Mowa tutaj o opisach produktów, opisach kategorii czy też innych treściach. Złotą zasadą jest, że słowo kluczowe powinno pojawić się tam przynajmniej jeden raz.

Innym istotnym elementem jest umiejętne wykorzystanie nagłówków na stronie. Najważniejszym nagłówkiem jest oczywiście H1. Powinien on być użyty na stronie wyłącznie raz i dopasowany treścią do tematyki strony ( może zawierać słowo kluczowe ). Potem warto umieścić nagłówki mniej istotne jak H2 czy też H3 zachowując odpowiednią hierarchię.

Słowa kluczowe powinny znaleźć się również w atrybutach alt obrazów umieszczony w witrynie. Dzięki jego umieszczeniu strona będzie miała szansę pojawić się w graficznych wynikach wyszukiwania Google.

Do istotnych czynników rankingowych zaliczyć należy również jakość oraz długość umieszczonych treści. Mowa tutaj o tym aby były one unikalne oraz dłuższe niż półtora tysiąca znaków. Najlepiej aby publikowane treści były też w jakiś sposób pomocne użytkownikom - z tego też względu dużym uznaniem w oczach Google cieszą się treści poradnikowe.

W ostatnich latach do istotnych czynników zaliczyć należy także dopasowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Wszystko za sprawą tego, że już od przeszło roku ponad połowa ruchu w sieci pochodzi właśnie ze smartfonów i tabletów.

Do nieco mniej istotnych ale nadal ważnych czynników należy zaliczyć stosowanie linków kanonicznych, co daje wyszukiwarce wyraźny sygnał, że treść na stronie są oryginalne.

Istotnym czynnikiem rankingowym staje się również szybkość działania strony. Już od jakiegoś czasu algorytmy Google robią bowiem wszystko aby na samej górze wyników wyszukiwania pokazały się wyłącznie szybko działające strony.

W przypadku sklepów internetowych dość istotnym elementem jest również implementacja danych strukturalnych. Pozwalają one lepiej zrozumieć robotom wyszukiwarki co realnie znajduje się na danej podstronie.

Na sam koniec zostawiliśmy aspekt bezpieczeństwa czyli wdrożenie na stronie certyfikatu SSL. To sygnał nie tylko dla algorytmów Google ale również i dla samych klientów, że mają do czynienia z witryną, która zadba o bezpieczeństwo ich danych.

Oczywiście nie wyczerpuje to całkowicie tematu wszystkich znanych czynników rankingowych. Staraliśmy się jednak przedstawić powyżej najważniejsze z nich.


1 komentarz:

  1. Promowanie biznesu to jedno, skuteczne nakłonienie klienta do skorzystania z oferty to drugie. Ale możemy to łatwo zrobić z takim https://www.sellizer.pl/ urządzeniem, a w zasadzie narzędziem. Ono nam pokazuje, kiedy klient przegląda naszą ofertę, a potem my możemy dzwonić, orientować się, namawiać...

    OdpowiedzUsuń