Translate

Zalety oraz wady stron internetowych typu one page

Zmieniające się trendy pod względem projektowania stron internetowych to nic nowego. Co jakiś czas pojawiają się bowiem elementy, które są wspólnym mianownikiem dla większości stron obecnych w sieci. Od dłuższego czasu na stałe w webdesignerskie trendy wpisały się strony typu one page. Poniżej postaramy się wyjaśnić czym są takowe strony www oraz jak prezentują się ich wady jak i zalety.


Zacznijmy zatem od wyjaśnienia tego czym dokładnie jest strona typu one page. Otóż jak sama nazwa wskazuje tego rodzaju witryny składają się wyłącznie z jednej, głównej strony, która może być podzielona na pomniejsze sekcje. Jak zazwyczaj w życiu bywa każde rozwiązanie ma swoje plusy jak i też minusy i nie inaczej jest w przypadku stron one page.

Zacznijmy zatem od przedstawienia plusów takiego rozwiązania. Z całą pewnością największym atutem jest tutaj minimalizm owego rozwiązania. W dobie gdy prostota jest bardzo ceniona i mniej znaczy lepiej strony one page idealnie wpisują się w ten trend. Minimalizm stwarza również doskonałe podwaliny do dopracowanego User Experience. Użytkownik bez problemu jest w stanie znaleźć wszystkie niezbędne informacje i dotarcie do konkretnego miejsca na stronie nie stanowi problemu.

Kolejnym plusem jest łatwość obsługi takowej strony dla właściciela. Zazwyczaj wystarczy prosty edytor kodu źródłowego aby móc wprowadzić wszystkie niezbędne zmiany. Wprowadzenie jakiś dodatkowych informacji czy aktualizacje treści nie wymagają zatem specjalistycznej wiedzy czy też konieczności korzystania z usług programisty jak może to mieć miejsce w przypadku rozbudowanych serwisów www.

Dużą zaletą  stron typu one page jest również ich szybkość działania. Brak dodatkowych modułów i zbytecznych dodatków przekłada się na czas wczytywania strony czyli parametr który istotny jest nie tylko dla użytkowników ( którzy najczęściej rezygnują z wizyty na stronie gdy ta wczytuje się powyżej 10 sekund ) ale też dla algorytmów Google odpowiedzialnych za ustalanie pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania.

Ostatnią zaletą strony one page jest stosunkowo tani koszt jej stworzenia. Strony tego rodzaju nie wymagają tak wielkiego nakładu pracy jak rozbudowane witryny przez co ich cena należy do bardzo atrakcyjnych.

Jak mówi jednak powiedzenie ,,nie ma róży bez kolców" i strony one page mają pewne wady. Pierwszym poważnym problemem może być nawigacja na stronie w przypadku witryny przeładowanej contentem. Najzwyczajniej jeżeli strona typu one page będzie zawierać multum treści to ,,przeskrolowanie się" do tego co interesuje klienta może być niezwykle męczące.

Duża ilość treści pociąga za sobą jeszcze jedną wadę - zmniejszoną czytelność. Użytkownik w gąszczu zamieszczonych na jednej stronie informacji może się zwyczajnie pogubić i mieć problemy ze znalezieniem tego co rzeczywiście go interesuje.

Strony typu one page stanowią też poważne wyzwanie pod względem SEO. Pozycjonowanie stron internetowych typu one page wymaga bowiem znalezienia idealnego balansu pomiędzy ilością zamieszczonych treści a czytelnością i przystępnością pod względem UX. Kluczowe jest zatem skupienie się na optymalizacji treści pod kątem jakości a nie ilości.

Mamy nadzieję, że jasno przedstawiliśmy wam główne wady i zalety korzystania ze strony typu one page. Teraz sami musicie Państwo ocenić czy to własnie na taki rodzaj witryny chcielibyście postawić czy też zdecydować się na tradycyjną witrynę www z kilkoma zakładkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz