Translate

Jak zoptymalizować sklep e-commerce pod kątem SEO?

Prowadzenie sprzedaży w internecie wymaga od przedsiębiorców inwestycji w marketing internetowy oraz działania pozycjonerskie. To właśnie te ostatnie mają szansę przynieść największe korzyści w dłuższej perspektywie czasu. Pozycjonowanie sklepu www różni się jednak nieco od działań na klasycznych stronach typu landing page. W poniższym poradniku postaramy się zatem podpowiedzieć jak zoptymalizować sklep e-commerce pod kątem SEO.


Podstawą w przypadku sklepów online jest zadbanie o poprawną strukturę całego serwisu i kategorii produktów. Pozwoli to bowiem klientom na swobodne odnalezienie towarów jakie ich interesują a wam da szansę pozycjonowania poszczególnych grup produktowych w skuteczniejszy sposób.

Kolejnym istotnym elementem na jakim należy się skupić w przypadku sklepów internetowych są strony produktowe. To właśnie bowiem od nich w głównej mierze zależy decyzja na temat kupna danego towaru. Przyjrzyjmy się zatem co będzie tutaj najbardziej kluczowe.

Z całą pewnością optymalizacji wymagać będą zdjęcia produktów. Od dawna wiadomo, że klienci ,,kupują oczami" dlatego przykuwające wzrok zdjęcia, które dobrze pokazują detale danego produktu do podstawa. Pod kątem SEO należy upewnić się, że każde zdjęcie posiada atrybut Alt - dzięki temu zyskamy szansę, że zdobędziemy klienta w przypadku gdy będzie on wyszukiwał interesujące go treści za pomocą grafik.

Kolejny element to opisy produktów. Od dawna algorytmy Google bardzo mocno promują wartościowe i unikalne treści. Nie należy zatem korzystać z dostarczonych przez dystrybutora opisów produktów ale postawić na własne treści na karcie towaru. Przygotowując taki opis należy pamiętać o uwzględnieniu słów kluczowych oraz wykorzystaniu nagłówków H1,H2 czy też H3.

Tym co może pomóc uzyskać wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania są również opinie i recenzje klientów. Dodatkowo pozytywne komentarze pomagają w nakłonieniu potencjalnych klientów do dokonania zakupu. Warto zatem rozważyć instalację modułu na stronie, który zapewni taką funkcjonalność.

Inny istotny aspekt to uwzględnienie powiązanych produktów. Pozwoli to nie tylko wykorzystać taką technikę marketingową jak up-selling i cross-selling do zwiększenia zysków ale jednocześnie da okazję do wykorzystania linkowania wewnętrznego.

Na SEO jak i też samą sprzedaż wpływ ma również bezpieczeństwo zakupów. Chodzi tutaj chociażby o wdrożenie certyfikat bezpieczeństwa SSL. Pozwoli on nie tylko zabezpieczyć transakcje finansowe klientów jak i też zyskać przychylniejsze spojrzenie algorytmów wyszukiwarki Google.

To tylko kilka najważniejszych wskazówek odnośnie optymalizacji sklepów internetowych. Nie poruszyliśmy jeszcze takich zagadnień jak przystosowanie platformy e-commerce do wyświetlania na urządzeniach mobilnych czy też szybkość jej wczytywania. Jednakowoż już te kwestie omówione powyżej powinny pomóc Wam podczas działań pozycjonerskich.

1 komentarz:

  1. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o działania z zakresu content marketingu moge wam jak najbardziej polecić te firmę https://fabrykamarketingu.pl/content-marketing/ Znają się według mnie na tym świetnie, a w moim przypadku ich kampanie przynoszą pożądane efekty

    OdpowiedzUsuń