Translate

Jak promować firmę na Instagramie?

Media społecznościowe to jeden z bardziej skutecznych sposobów aby przy nawet ograniczonych środkach finansowych skutecznie promować własną firmę. Na coraz to większym znaczeniu z tygodnia na tydzień zyskuje Instagram, przekonując do siebie użytkowników zrażonych dotychczasowymi poczynaniami Facebooka. Postaramy się wam zatem podpowiedzieć jak skutecznie promować markę na Instagramie.


Musicie mieć świadomość, że w obecnym momencie komunikacja w sieci coraz bardziej opiera się na materiałach graficznych takich jak zdjęcia, krótkie filmiki czy też gify. To właśnie dlatego Instagram zyskuje każdego dnia tysiące nowych użytkowników.

Trzeba jednak sobie jasno powiedzieć, że nie ma żadnego magicznego sposobu, który pozwoli wam w mgnieniu oka zyskać dziesiątki oddanych followersów na Instagramie. Wszystko to wymaga systematycznej, przemyślanej pracy, dobrze dobranej strategii i wysokiej jakości publikowanych materiałów.

Jeżeli chodzi o same materiały warto pamiętać o tym aby nie publikować tych samych treści na wszystkich posiadanych serwisach społecznościowych. Każdy z nich ma nieco inny charakter i pozwala realizować odmienne cele biznesowe. Instagram to przede wszystkim przykuwający wzrok użytkownika obraz. Fotografia musi być interesująca, musi odznaczać się czymś nietypowym. Warto również aby była odpowiednio przygotowana. W tym celu zaleca się korzystanie z dostępnych filtrów jak i możliwości jakie stwarza obróbka w dedykowanych programach graficznych jak Photoshop.

Samo zdjęcie to jednak nie koniec, aby odnieść sukces trzeba też wiedzieć jak odpowiednio wykorzystać potencjał jaki drzemie w hashtagach. Zdobywanie większych zasięgów i docieranie do nowych klientów opiera się bowiem na umiejętnym dobieraniu hasztagów. Ich celem jest tematyczne za kategoryzowanie zdjęcia. Pozwoli to dotrzeć wam do osób które realnie zainteresowane są tematyką waszej branży. Z hasztagami nie wolno jednak przesadzać. Radzimy zatem stosować od 10 do 15 hasztagów na wpis. Hasztagi można dobierać korzystając z podpowiedzi samego Instagrama lub też posiłkując się specjalnie stworzonymi do tego celu narzędziami.

Instagram został stworzony z myślą o komunikacji między użytkownikami dlatego w swoich działaniach musicie również pamiętać o zachęcaniu followersów do dialogu. Starajcie się zatem angażować użytkowników jak tylko jest to możliwe. Odpowiadajcie zatem na ich pytania, posty i wchodźcie z nimi w dyskusję. Zabierajcie głos w istotnych tematach tak aby inni mogli zauważyć waszą obecność. Poprawicie tym swoją widoczność w sieci.

Skutecznym sposobem na wypromowanie danej marki na Instagramie jest również nawiązanie bliskiej współpracy z influencerami. Znajdź takich, którzy są w jakiś sposób powiązani z Twoją branżą i ustal z nimi warunki współpracy. Dzięki ich dużej bazie followersów będziecie w stanie dotrzeć do jeszcze większej liczby osób i rozbudować własną społeczność.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz