Translate

Czy pozycjonowanie organiczne może przynieść taki sam efekt jak profesjonalne działania SEO?

Bardzo duża grupa osób boi się zainwestować w profesjonalne działania z zakresu SEO. Wydaje się im, że poprzez fakt, iż algorytmy Google są coraz to sprytniejsze i inteligentne uda im się osiągnąć dobre pozycje poprzez organiczne pozycjonowanie. W tym artykule postaramy się zatem przeanalizować czy naturalne pozycjonowanie rzeczywiście może być skuteczne i żadne dodatkowe działania nie są konieczne.


Wszystkie aspekty organicznego pozycjonowania należy rozważać w kwestii ich realnej skuteczności. Przyjmiemy zatem, że mamy do czynienia z jakąś standardową stroną czy też sklepem internetowym, których można znaleźć tysiące w sieci. Pierwszym zagrożeniem pod względem efektów jakie można będzie uzyskać za pomocą naturalnego pozycjonowania jest jakość tekstów na stronie pod kątem pozycjonowania. Mało kto wie bowiem bez zagłębiania się w szczegółowe wytyczne, że wszystkie treści na stronie powinny być unikatowe, że nie należy powielać opisów produktów od producentów. Materiały nie mogą być zbyt zdawkowe, powinny być wyczerpujące i okraszone odpowiednio podpisanymi zdjęciami zawierającymi słowa kluczowe.

Inną przeszkodą w organicznym pozycjonowaniu może być też brak umiejętności tworzenia znaczników title i meta description, które będą wpisywały się w wymagania Google. Najczęściej będą one poprawne w oczach właściciela strony ale pod względem algorytmów Google może im już sporo brakować.

W organicznym pozycjonowaniu mogą przeszkadzać też źle dobrane treści. To co ,,na oko" może wydawać się trafnym pomysłem na wpis na blogu firmowym może wcale nie pomóc w uzyskaniu lepszych pozycji w wyszukiwarce. Tworzenie treści wymaga bowiem dokładnej analizy trendów i słów kluczowych, które mają największy potencjał. Publikowanie nieprzemyślanych treści może prowadzić nawet do kanibalizacji słów kluczowych.

Jedną z podstaw profesjonalnych działań pozycjonerskich jest link building. W przypadku organicznego pozycjonowania pozyskanie wartościowych odnośników może być trudne lub też niemal niemożliwe. Zachęcanie do linkowania w naturalny sposób poprzez merytoryczne dyskusje czy też organizowanie konkursów nie zawsze może przynieść realne rezultaty.

Organiczne pozycjonowanie wymaga również tego aby strona była odpowiednio dopracowana pod kątem SEO. Sytuacja w której strona ma już od startu idealnie dobraną strukturę, hierarchię nagłówków, dobrane meta tagi, wygenerowaną sitemapę itd. jest niezwykle rzadka. Najczęściej praktycznie każda witryna wymaga optymalizacji technicznej a ta wiąże się już jednak ze znajomością obsługi popularnych CMS'ów oraz podstaw edycji html. Sprawia to zatem, że takie strony od razu stają na straconej pozycji w walce o wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Reasumując, teoretyczne pozycjonowanie organiczne może przynieść bardzo pozytywne rezultaty jednak wymaga to spełnienia wielu koniecznych warunków. W praktyce jednak jest to tak rzadkie jak znalezienie przysłowiowej czterolistnej koniczyny. Radzimy zatem osobom którym zależy na wysokich pozycjach w wyszukiwarce aby nie polegały wyłącznie na pozycjonowaniu organicznym.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz