Translate

Najczęstsze błędy które sprawiają, że działania pozycjonerskie nie przynoszą efektów

Chcąc zapewnić swojej stronie internetowej odpowiednią widoczność w sieci trzeba postawić na działania z zakresu SEO. Wysokie pozycje waszego sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania Google to po prostu najbardziej skuteczny sposób na promowanie biznesu. Wielu przedsiębiorców decyduje się na samodzielne działania pozycjonerskie aby tym samym ograniczyć koszty. Nie mając jednak specjalistycznej wiedzy oraz niezbędnego doświadczenia popełniają błędy, które zamiast pomóc mogą zaszkodzić. W poniższej publikacji postaramy się zatem przyjrzeć najczęściej popełnianym błędom, które sprawiają, że działania SEO nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.


Pierwszy błąd dotyczy wszystkich przedsiębiorców działających w obrębie branż sezonowych. Mowa tutaj o sprzedawcach roślin ogrodowych, rowerów czy też ozdób świątecznych. W przypadku tego typu biznesu okres kapitalizacji to tylko kilka miesięcy w roku. Częstym błędem popełnianym w tym przypadku jest rozpoczęcie działań SEO zaraz przed startem sezonu sprzedażowego. Przedsiębiorcy zwyczajnie nie zdają sobie sprawy, że aby działania pozycjonerskie przyniosły efekt potrzebny jest czas. Jeżeli zostawione zostaną na ostatnią chwilę to na pewno nie przyniosą efektu. Dlatego tak istotne jest aby zacząć pozycjonować tego rodzaju sklepy czy strony internetowe przynajmniej na dwa lub trzy miesiące przed startem sezonu.

Kolejny błąd który mimo popularyzacji urządzeń mobilnych występuje niemal nagminnie to brak mobilnej wersji strony. Nie ma się już co oszukiwać - ponad połowa ruchu w internecie pochodzi z urządzeń mobilnych. Brak strony dostosowanej do wyświetlania na tabletach czy smartfonach to po prostu przysłowiowy ,,strzał w kolano". Nie bez znaczenia jest tutaj też fakt, że już od ponad roku Google oficjalnie wprowadziło politykę według której strony mobilne są znacznie bardziej faworyzowane niż te zwykłe.

Innym błędem wynikającym niejako z ludzkiej mentalności większości osób jest oczekiwanie niemal natychmiastowych rezultatów w odniesieniu do SEO. Jak wspomnieliśmy na samym początku działania tego rodzaju wymagają czasu. Niezależnie czy będziemy wdrażać je samodzielnie czy też zlecimy wyspecjalizowanej agencji. Oczekiwanie, że po tygodniu czy też dwóch wasza strona magicznie będzie widoczna na popularne frazy na pierwszych stronach wyszukiwania jest zwyczajnie mało realne. Niekiedy pierwsze efekty można dostrzec nawet po upływie roku! Wszystko zależy tutaj od branży, konkurencyjności słów kluczowych i konkurencji. Należy zatem uzbroić się w cierpliwość.

Częstym błędem jest również brak aktualizacji na stronie sklepu. Algorytmy Google bardzo nie lubią stagnacji i sprawdzają, czy dana strona ,,żyje". Musicie zatem dać wyraźny sygnał, że tak istotnie jest. Czy to przez dodawanie nowych treści, wpisy na firmowym blogu lub tez cykliczne odświeżanie informacji zawartych na stronie.

Na sam koniec należy jeszcze wspomnieć o przekonaniu, że działania SEO można prowadzić bez wkładu finansowego - po kosztach. Jak wszędzie jakość kosztuje i nie inaczej jest w przypadku pozycjonowania stron www. Czy to w odniesieniu do kwot jakich oczekuje profesjonalna agencja SEO czy też własnego wkładu w jakościowy content lub pozyskiwanie wartościowych linków. Ograniczenia budżetu przełożą się po prostu na gorsze SEO.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz