Translate

Najczęściej pojawiające się błędy podczas pozycjonowania sklepu www

Sklep internetowy to najprostszy sposób na dotarcie ze swoją ofertą do potencjalnych klientów. Aby jednak internauci mogli dowiedzieć się o asortymencie danego przedsiębiorcy trzeba zadbać o widoczność sklepu w sieci. Do tego celu służą działania z zakresu SEO. W poniższym artykule postaramy się podpowiedzieć jakich błędów unikać podczas pozycjonowania swojego sklepu internetowego.


Pierwszy z popularnych błędów dotyczy złego indeksowania strony. Darmowe systemy e-commerce na których oparta jest większość sklepów internetowych bez odpowiednich modyfikacji indeksuje strony które nie koniecznie mają związek z tematyką danego sklepu. Może się to przełożyć na gorsze pozycje w Google. Warto zatem upewnić się które dokładnie strony znajdują się w plikach mapy strony oraz czy mają odpowiedni atrybut ,,nofollow".

Kolejnym częstym błędem jest indeksowanie nieistniejących stron. Dotyczy to sytuacji gdy dany asortyment nie jest już dostępny a użytkownik nadal będzie mógł wejść na stronę z komunikatem o błędzie. Błędy typu 404 pogarszają znacząco ogólne doświadczenie użytkowników i mają też negatywny wpływ na SEO.

Innym dość popularnym błędem jest niepoprawnie skonstruowany adres URL produktów lub podstron. Należy się zatem upewnić, że adresy URL sklepu e-commerce zawierają w swojej nazwie dokładną nazwę danej podstrony, nie zawierają zbędnych informacji jak numer kategorii czy też słowo ,,kategoria". Dobrze skonstruowane odnośniki nie tylko pomogą w pozycjonowaniu ale podniosą też komfort korzystania ze strony przez użytkowników.

Dość dużym niedopatrzeniem pod względem optymalizacji sklepu jest brak umieszczenia informacji na podstronach. Wysokiej jakości content to klucz do uzyskania wysokich pozycji. Należy zatem zadbać aby w każdej kategorii i podkategorii znajdowały się wartościowe treści, które podniosą wartość strony w oczach Google.


Na sam koniec należy wspomnieć o błędnie ustawionych nagłówkach na stronach sklepu. Nagłówki powinny być ustawione w sposób hierarchiczny oraz zawierać słowa kluczowe na jakie powinna być pozycjonowana dana podstrona.

7 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozycjonowanie sklepy internetowego moim zdaniem to nie wszystko. Trzeba jeszcze do tego jakoś przełożyć odwiedziny na sprzedaż. Wydaje mi się, że najlepsze do tego są takie narzędzia https://push-ad.com/pl/funkcjonalnosci/ i jak najbardziej warto z nich korzystać jeśli mają nam pomóc w osiągnięciu celu

    OdpowiedzUsuń
  3. osobiście uważam, że profesjonalna kampania reklamowa, prowadzona przez doświadczoną agencje reklamową, jak ta https://fabrykamarketingu.pl/seo-pozycjonowanie/ z która ja aktualnie współpracuję może przynieść na prawdę dobre efekty jeśli chodzi o promocję strony. Ale o tym na pewno musicie przekonać się sami

    OdpowiedzUsuń
  4. Aby uniknąć rażących błędów w pozycjonowaniu, warto jest czerpać wiedzę na temat SEO z sprawdzonych źródeł. Mogą być to m.in. blogi SEO np. https://dolp.pl/blog/, które prowadzone są przez osoby wykwalifikowane, mające odpowiednie doświadczenie w branży. Warto pamiętać o tym aby zawsze mierzyć siły na zamiary. Jeżeli nie jesteśmy pewni co do swoich umiejętności, to wtedy dane działania skupiające się na SEO, lepiej jest oddać pod opiekę fachowców.

    OdpowiedzUsuń
  5. na dobrą sprawę ja się na tym za bardzo nie skupiałem nigdy ale jestem również zdania, ze wszystkie inne działania marketingowe także mogą być skuteczne. Osobiście zdecydowałem się na współpracę z influencerami http://dochodmarzen.pl/kim-jest-influencer-i-na-czym-polega-influencer-marketing/ i jestem zdania, że jak najbardziej jest to dość istotna kwestia.

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie o pozycjonowaniu ja dowiedziałam się całkiem niedawno, ale na tyle ten temat mnie zainteresował, że chcę wiedzieć jeszcze więcej. Doskonale moim zdaniem na stronie http://www.benefix.com.pl/na-czym-polega-pozycjonowanie-strony-w-google-i-dlaczego-powinienes-to-robic/ napisano czym jest pozycjonowanie i jak się w ogóle do tego zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Akurat ja dopiero od niedawna zaczęłam interesować się pozycjonowaniem i muszę powiedzieć, że jest to bardzo fajna sprawa. Również spodobał mi się wpis https://www.zgred.pl/blog/jak-sprawdzic-sezonowosc-slow-kluczowych/ gdzie doskonale opisano czym jest sezonowość słów kluczowych.

    OdpowiedzUsuń