Na samym początku należy wspomnieć o nieprzemyślanym zastosowaniu pól formularza. Nie zawsze bowiem wymagane będzie zbieranie zbyt dużej ilości danych od klienta. Może warto zastanowić się czy pól imię i nazwisko nie scalić w jedno pole o nazwie ,,podpis" tak aby ułatwić klientowi kontakt z nami? Warte rozważenie może okazać się też zrezygnowanie z weryfikacji kodem captcha tak aby klient nie musiał wykonywać zbyt wielu czynności w celu kontaktu z nami.

Bardzo ważną kwestią jest też walidacja danych wpisanych przez klienta w formularzu kontaktowym. Jeżeli zawierają one jakiś błąd ważne aby komunikat o błędzie jaki wysyłamy klientowi był jak najbardziej precyzyjny i zrozumiały. Komunikat ,,Błędny kod pocztowy" jest dużo bardziej klarowny i jasno wskazuje co należy poprawić niż taki w stylu ,,Zły adres". Należy zatem upewnić się, że wszelkie tego rodzaju komunikaty są w pełni jasne i zrozumiałe.
Innym błędem jest brak dania użytkownikowi możliwości wysłania kopii wiadomości z formularza kontaktowego na swoją własną skrzynkę pocztową. Klienci chcą mieć potwierdzenie, że wypełniony przez nich formularz rzeczywiście do nas trafił i udzielimy mu odpowiedzi na jego zapytanie.
Na sam koniec należy pamiętać, że formularz kontaktowy powinien być też przejrzysty wizualnie i atrakcyjny pod kątem graficzny. Nudny i szary formularz zwyczajnie zniechęci klienta do kontaktu z nami. Zbyt kolorowy i przytłaczający również może wywołać negatywne odczucia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz