Translate

Najczęstsze błędy podczas tworzenia formularzy kontaktowych na stronie www

Jednym z najbardziej istotnych elementów na stronie internetowej jest formularz kontaktowy. To właśnie za jego pośrednictwem potencjalni klienci mogą się skontaktować z firmą. Często jednak świadomie czy też nie utrudniamy klientom kontakt poprzez błędnie zaprojektowany formularz kontaktowy. Tym samym narażamy się na utratę potencjalnego klienta. W związku z tym w poniższej publikacji postaramy się dla was omówić najbardziej rażące błędy podczas tworzenia formularza kontaktowego przy projektowaniu stron www.


Na samym początku należy wspomnieć o nieprzemyślanym zastosowaniu pól formularza. Nie zawsze bowiem wymagane będzie zbieranie zbyt dużej ilości danych od klienta. Może warto zastanowić się czy pól imię i nazwisko nie scalić w jedno pole o nazwie ,,podpis" tak aby ułatwić klientowi kontakt z nami? Warte rozważenie może okazać się też zrezygnowanie z weryfikacji kodem captcha tak aby klient nie musiał wykonywać zbyt wielu czynności w celu kontaktu z nami.

Kolejna kwestia dotyczy dzielenia pól niezbędnych do uzupełnienia. Jak wspomnieliśmy wcześniej użytkownikowi należy możliwie jak najbardziej ułatwić kontakt z nami. Dzielenie zatem na dwa osobne pola tego odpowiedzialnego za kod pocztowy klienta jest zwyczajnie błędem. Może to po prostu zwyczajnie irytować osobę chcącą się z nami skontaktować.

Bardzo ważną kwestią jest też walidacja danych wpisanych przez klienta w formularzu kontaktowym. Jeżeli zawierają one jakiś błąd ważne aby komunikat o błędzie jaki wysyłamy klientowi był jak najbardziej precyzyjny i zrozumiały. Komunikat ,,Błędny kod pocztowy" jest dużo bardziej klarowny i jasno wskazuje co należy poprawić niż taki w stylu ,,Zły adres". Należy zatem upewnić się, że wszelkie tego rodzaju komunikaty są w pełni jasne i zrozumiałe.

Innym błędem jest brak dania użytkownikowi możliwości wysłania kopii wiadomości z formularza kontaktowego na swoją własną skrzynkę pocztową. Klienci chcą mieć potwierdzenie, że wypełniony przez nich formularz rzeczywiście do nas trafił i udzielimy mu odpowiedzi na jego zapytanie.

Na sam koniec należy pamiętać, że formularz kontaktowy powinien być też przejrzysty wizualnie i atrakcyjny pod kątem graficzny. Nudny i szary formularz zwyczajnie zniechęci klienta do kontaktu z nami. Zbyt kolorowy i przytłaczający również może wywołać negatywne odczucia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz