Translate

Najczęstsze powody dla których działania SEO nie przynoszą rezultatów

Zastanawiasz się dlaczego podejmowane działania z zakresu pozycjonowania stron www nie przynoszą pożądanych efektów? W poniższym poradniku postaramy się wyszczególnić najważniejsze czynniki mające na to wpływ.


Brak odpowiedniego autorytetu domeny

Zacznijmy od tego, iż podejmowana działania z zakresu link buildingu mają na celu podniesienie zaufania i autorytetu domeny w oczach algorytmów wyszukiwarki Google. Im te parametry będą lepsze na tym wyższe pozycje może liczyć dana witryna. Jest to szczególnie istotne w przypadku świeżych domen, które obecne są dopiero od kilku miesięcy.

Brak rezultatów z zakresu SEO może być zatem bezpośrednio powiązany z brakiem doprowadzenia autorytetu domeny do odpowiedniego poziomu. Warto zatem przyjrzeć się dokładnie profilowi linków jakie prowadzą do strony i w razie konieczności pozbyć się tych słabych i postawić zamiast tego na jakościowe odnośniki.

Innym bardzo częstym powodem braku rezultatów jest brak obranej strategii działań. Mowa tutaj o prowadzeniu działań pozycjonerskich niejako spontanicznie bez zachowania jakiejś systematyczności. Tego typu praktyki nie wróżą najlepiej osiąganym rezultatom. Zdobywanie wysokich pozycji w Google to bowiem nie sprint ale powolny wyścig, w którym trzeba wiedzieć jak rozłożyć siły i środki. Dobrze zatem jest zaplanować jakie działania zamierzamy podejmować i jaką ilość środków finansowych jesteśmy w stanie na to przeznaczyć.

W określeniu strategi na pewno pomóc może odpowiednio przygotowany audyt, który dokładnie pokaże co wymaga poprawy i na jakich aspektach należy najbardziej się skupić. Brak działania według konkretnego planu może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Innym powodem problemów z brakiem efektów działań SEO może być pozycjonowanie na zbyt małą liczbę słów kluczowych. W przypadku gdy skupiacie się wyłącznie na kilku wybranych frazach to w praktyce optymalizujecie tylko ten wycinek strony odpowiedzialny za wybrane słowa. Co prawda widoczność może rosnąć ale w praktyce nie wykorzystujecie w pełni potencjału strony. Warto zatem rozszerzyć zakres o dodatkowe słowa kluczowe - na przykład typu long tail.

Ostatnim powodem braku rezultatów mogą być znajdujące się na stronie treści. Chodzi tutaj dokładnie o takie kwestie jak duplikacja treści na stronie. Mowa chociażby tutaj o wykorzystaniu opisów produktów od producenta lub dystrybutora. Lepiej w takim przypadku zatem postawić na utworzenie własnych opisów różniących się od tych na innych stronach.

To oczywiście tylko kilka przykładowych czynników, które mogą powodować brak rezultatów pod względem SEO. Warto zatem regularnie analizować swoje praktyki pozycjonerskie i w razie konieczności zmienić podejście w kwestii co poniektórych działań.

2 komentarze:

  1. Jeśli interesuje Cię integracja Twojego sklepu z allegro, polecam Ci zajrzeć tutaj https://sellintegro.pl/14-baselinker. Firma ta specjalizuje się we wdrażaniu do sklepów internetowych takichy modułów więc na pewno będziesz zainteresowany ich ofertą w tym zakresie

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlatego wolę tradycyjną formę reklamy. Moją firmę reklamują ludzie z https://www.vizer.pl/, którzy odwalają kawał dobrej roboty. Współpracuję z nimi od dwóch lat i jeszcze się nie zawiodłem

    OdpowiedzUsuń