Translate

Jak skutecznie angażować odbiorców w social mediach?

Nie można obecnie mówić o skutecznym marketingu internetowym bez podejmowania działań w obrębie mediów społecznościowych. Bez obecności na popularnych portalach takich jak Facebook, Twitter, Instagram czy Snapchat dana marka nie mogła by praktycznie komunikować się z klientami. Jednak sama obecność to nie wszystko. Liczy się angażowanie odbiorców i tworzenie z nimi więzi. To właśnie na aspekcie angażowania publiki w social mediach skupimy się w poniższej publikacji.


Kluczem do skutecznego angażowania odbiorców jest poznanie kim tak naprawdę są. Określenie grupy docelowej to zatem podstawa. Przeanalizuj zatem kim są, co ich ciekawi, jaki jest ich wspólny mianownik. Dobrze będzie też określić co bardziej liczy się dla potencjalnych klientów. Wizualne treści które można zaprezentować na Instagramie? Tematyczne porady, które najlepiej sprawdzą się jako publikacje na Facebooku, a może branżowe ciekawostki i aktualności zamieszczane na Twitterze?

Innym istotnym krokiem do angażowania odbiorców powinno być publikowanie wyłącznie treści które będą im w jakiś sposób pomocne. Wszelkie publikacje powinny stanowić podpowiedź do jakiegoś problemu, z którym mogą borykać się potencjalni klienci lub być wskazówką dla tych, którzy są niezdecydowani odnośnie wyboru konkretnego rozwiązania. Warto zatem postawić na publikacje treści poradnikowych czy też po prostu unikalnego contentu, którego użytkownicy nie znajdą nigdzie indziej. Podchodzić do różnorakich problemów z perspektywy, która do tej pory nie była jeszcze poruszona.

Tego rodzaju content na pewno sprawi, że użytkownicy zaczną wchodzić w interakcje z Tobą. Musisz się na to jednak przygotować. Zdawkowe odpowiedzi w stylu ,,dziękuję" na pewno nie pomogą jeszcze bardziej zacieśnić więzi między Tobą a odbiorcą i sprawić, że będą oni chcieli jeszcze bardziej się angażować. Lepiej na komentarze odbiorców zostawiać odpowiedzi, które w jakiś sposób zmuszą ich do dalszego komentowania. Dopytać o związane z publikowaną tematyką doświadczenia, zapytać o to jaka część publikacji okazała się najbardziej pomocna czy też poprosić o szersze przedstawienie punktu widzenia klienta. Właśnie to pozwoli budować trwałe relacje z klientami.

Do angażowania klientów warto również skorzystać z mocy jaką mają chwytliwe nagłówki. Pewnie sam niejednokrotnie dałeś się nabrać na przykuwający wzrok tytuł artykułu i odruchowo w niego kliknąłeś. Wykorzystaj zatem tą technikę na własną korzyść. Twórz nagłówki nacechowane emocjonalnie, które pozwolą lepiej angażować potencjalnych odbiorców.

Aby skutecznie angażować odbiorców dobrze jest również przeanalizować, kiedy mamy na to największą szansę. Sprawdź zatem statystyki aby zbadać kiedy użytkownicy są najbardziej aktywni w danych mediach społecznościowych i dopasuj czas publikacji treści do tego schematu.

Na sam koniec pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest zawsze trzymanie się raz obranego kierunku działań oraz konsekwencja. Pamiętaj zatem, że gdy uda Ci się już zebrać wokół siebie oddaną grupę odbiorców nie możesz przestać regularnie publikować kolejnych treści. Musisz wyraźnie dać im znać, że cały czas masz coś ciekawego i nowego do powiedzenia. Nie poprzestawaj zatem w swoich działaniach i cały czas staraj się rozwijać dostarczając odbiorcom coraz to ciekawsze treści.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz