Translate

Najczęstsze przyczyny zniechęcenia klientów do zakupów w sklepie internetowym

Posiadając sklep internetowy trzeba zadbać aby był on jak najbardziej przyjazny dla klientów. To w końcu od jego wyglądu i funkcjonalności jak i oferowanemu asortymentowi zależy to czy pozyskacie klienta. Postaramy się zatem przedstawić wam najczęstsze przyczyny dlaczego klienci rezygnują z finalizacji zakupu lub też nawet zapoznaniem się z ofertą danego sklepu internetowego.


Jedną z podstawowych przyczyn takiego stanu rzeczy są mało zachęcające opisy produktów. Słaby jakościowo opis produktu to coś co nie tylko potrafi zniechęcić klienta do zakupu ale również może w poważny sposób przeszkadzać w pozycjonowaniu stron www. Algorytmy Google przywiązują bowiem bardzo dużą wagę do contentu znajdującego się na stronie. Warto zatem postarać się aby opis produktu był pisany językiem korzyści i zawierał wszelkie niezbędne informacje dotyczące oferowanego artykułu. Zaleca się stworzenie własnych opisów zamiast korzystania z tych gotowych, przygotowanych przez producenta lub dystrybutora.

Kolejnym powodem przekładającym się na zniechęcenie klientów do zakupów jest mało atrakcyjny wygląd sklepu. W przypadku kiedy strona jest mało atrakcyjna wizualnie klienci zwyczajnie zrezygnują z jej sprawdzenia zaraz po wejściu. Pozytywne pierwsze wrażenie to klucz do skutecznej sprzedaży. Zadbaj zatem o to aby strona prezentowała się schludnie i aby obrana kolorystyka była konsekwentnie używana na wszystkich podstronach serwisu.

Inną przyczyną rezygnacji z finalizacji transakcji jest zbyt skomplikowany proces zakupowy. Finalizacja transakcji powinna być jak najprostsza. Upewnij się zatem, że podczas składania zamówienia klient nie musi wypełniać zbytecznych informacji oraz, że cała procedura może odbyć się w kilku prostych krokach.

Z tym punktem wiąże się jeszcze jeden ważny czynnik czyli brak możliwości dokonania zamówienia bez rejestracji. Wielu klientów bardzo ceni sobie swój czas oraz dane personalne. Nie zawsze chcą oni dzielić się informacjami o sobie z właścicielami sklepu. Dlatego tak istotne jest aby umożliwić im dokonanie zakupu właśnie jako gość - bez konieczności wypełniania formularza kontaktowego.

Na słaby współczynnik konwersji w sklepie przełożenie mogą mieć również mało atrakcyjne wizualnie zdjęcia produktów. Niewyraźne, słabe jakościowo obrazki mogą sprawić, że klient pomyśli iż dany produkt jest po prostu kiepski. Należy zatem zadbać aby zdjęcia produktu były wysokiej jakości, przedstawiały produkt z każdej strony. Jeżeli mowa o branży modowej to warto również zaprezentować jak produkt wygląda na modelu lub modelce.

Na sam koniec warto wspomnieć jeszcze o braku klarownego przedstawienia cen i kosztów wysyłki. Warto aby informacje o całościowym koszcie zamówienia były pokazane już na karcie produktu lub zaraz po dodaniu wybranego przedmiotu do koszyka. Bez tego klient może poczuć się wprowadzony w błąd gdy na ostatnim etapie składania zamówienia zostanie zaskoczony znacznie wyższą kwotą do zapłaty. Dobrą praktyką jest zatem informowanie już na stronie głównej o możliwości darmowej wysyłki od ustalonej kwoty lub też najtańszym sposobie dostawy.


1 komentarz:

  1. Warto przy optymalizacji własnego strony internetowej skorzystać z usług kogoś kto zna się nie tylko na SEO, ale także na User Experience. Ja znalazłem np. tu usługi Kamila Demidowskiego, który jest świetnym specjalistą zarówno w jednym jak i drugim :)

    OdpowiedzUsuń